Kledingkast maken - adviezen gevraagd

Caesar

Nieuw lid
17 jan 2018
8
0
40
Midden Limburg
Hallo samen,

Ik ben bezig aan een kledingkast. Het zijn steigerhouten planken. Ik heb daarbij een tweetal vragen.

1) Hoe kan ik het best de onderlinge delen (zijdeel, bodem, achterwand etc) met elkaar verbinden op een manier zodat ik deze naderhand weer netjes uit elkaar kan halen. Ik kan het natuurlijk schroeven maar dan zie je van buitenaf de schroeven zitten. Wellicht hebben jullie tips hoe dit in 'normale' meubels gedaan word.
2) Hang en sluitwerk had ik bedacht om dit van smeedijzer te maken. Ik had namelijk het idee dat 3 planken van 2mtr nogal redelijk gewichtig zijn. Wie weet er een site waar ik dit soort materiaal kan bestellen. Indien jullie andere ideeen hebben hoor ik het graag.

Bijgevoegd wat plaatjes voor het idee.

2018-02-04 21_06_18-Kast Iris - 0.1 - 4-2-2018.skp - SketchUp Make 2017.jpg2018-02-04 21_05_07-Kast Iris - 0.1 - 4-2-2018.skp - SketchUp Make 2017.jpg2018-02-04 20_49_38-Kast Iris - 0.1 - 4-2-2018.skp - SketchUp Make 2017.jpg

hartelijk dank voor jullie adviezen

gr Francois
 

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.403
296
omgeving Rotterdam
Het Hangwerk kun je bij elke goed gesorteerde ijzerwarenhandel kopen, wat jij getekend hebt wordt voor poorten en hekken gebruikt. Is gewoon standaard spul.
Wat het bevestigen betreft, kun je ook eens kijken naar hoe IKEA Meubels in elkaar worden gezet. Dat spul kun je ook gewoon bij je favoriete ijzerwaren handel krijgen.
 

bert1991

Actieve deelnemer
13 okt 2009
372
7
West Vlaanderen
Raffix kastverbinders zijn zichtbare verbinders die je gemakkelijk kan inwerken.
Verkrijgbaar in pvc ( om in elkaar te klikken ) of metaal met schroef ( trek je naar elkaar toe )
 

Skybiker

Post veel
9 nov 2014
770
5
Naast mijn buren
Misschien is het dan beter om te maken zoals men steigerhouten kasten maakt, gewoon balkjes aan de binnenkanten gebruiken, en dan via boven en zijkant van binnenuit vastschroeven, dan een stevige achterwand eraan en je hebt een stevig geheel, de binnen inrichting en de deuren kom je dan wel uit.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.