Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 21 tot 30 van de 30
    Heel interessant draadje, dit! Slim idee, om een kopieerring te gebruiken in een nauwsluitend gat.
    Vraag 1: Je hebt een draaipunt nodig, toch? Zie ik daar een schroefje? Hoe voorkom je dat hier speling op zit of komt?
    Vraag 2: Stel voor dat je dit in een redelijk aantal laat laseren of cnc-en voor een groepje geïnteresseerde forummers, enig idee van de kosten? Ik zou er wel 1 willlen hebben, misschien 't liefst in alu of rvs.
    Vriendelijke groet, Nerflander
    [I]Alles wat de moeite waard is kost moeite.[/I]

Bij een gat is de buitenkant van de frees hetgeen de maat bepaald, dit gat is in totale diameter 2 x de diameter van de frees groter dan de cirkel die je uitsnijdt, bij gebruik van een 10mm freesje.
    Dus als je een gat van 100mm maakt zal de circel die eruit valt 80mm zijn, buitendiameter minus 2 maal dikte van de frees..
    If you can't fix it with a hammer, it must be electrical.

Ik ben nog even verder aan het spelen met het AI bestand.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nerflander Bekijk Berichten
    Heel interessant draadje, dit! Slim idee, om een kopieerring te gebruiken in een nauwsluitend gat.
    Vraag 1: Je hebt een draaipunt nodig, toch? Zie ik daar een schroefje? Hoe voorkom je dat hier speling op zit of komt?
    Vraag 2: Stel voor dat je dit in een redelijk aantal laat laseren of cnc-en voor een groepje geïnteresseerde forummers, enig idee van de kosten? Ik zou er wel 1 willlen hebben, misschien 't liefst in alu of rvs.
    1. Dat is inderdaad een goed punt. (en overigens bij iedere vorm van het frezen van cirkels een probleem) Nu heb ik een licht opgeschuurd boutje gebruikt, maar een op maat gemaakt stukje kunststof zou beter zijn.
    2. In deze vorm kost het snijden ex. materiaal 12 euro. Bij Fablab Enschede kan geen metaal worden gesneden.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fantic Bekijk Berichten
    Bij een gat is de buitenkant van de frees hetgeen de maat bepaald, dit gat is in totale diameter 2 x de diameter van de frees groter dan de cirkel die je uitsnijdt, bij gebruik van een 10mm freesje.
    Dus als je een gat van 100mm maakt zal de circel die eruit valt 80mm zijn, buitendiameter minus 2 maal dikte van de frees..
    Precies!

Helemaal duidelijk nu, dank jullie.

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009
    Wat een mooie innovatieve creatie. Top!
    Met vriendelijke groet,
    Joris

Ik kom erachter dat ik geen .ai bestanden kan uploaden. Bij interesse even een PB sturen.

Senior Member
    Ingeschreven
    Sep 2015
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bhengeveld Bekijk Berichten
    Ik kom erachter dat ik geen .ai bestanden kan uploaden. Bij interesse even een PB sturen.
    Misschien lukt dat als je het eerst even zipt...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bert Vanderveen Bekijk Berichten
    Misschien lukt dat als je het eerst even zipt...
    dat had ik direct ook geprobeerd, maar helaas...

Hernoem het bestand naar xxx.pdf
    En zeg er bij waar de gebruiker het naar herbenoemen moet welke extenie

Of sla het gewoon op als pdf met alle illustrator eigenschappen erbij

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten