populair wetenschappelijk artikel over versterkt hout

HoutHans

Actieve deelnemer
1 mei 2012
450
20
Dag Houtbewerkers,

Hierbij een artikel waar een collega me me op wees: een nieuwe manier om hout te versterken zodat het voor veel meer constructieve doelen gebruikt kan worden. Alleen in het Engels, maar goed toegankelijk geschreven.

Groeten,
Hans
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.829
887
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Mmm - is wel erg een deja vu. Maar eens zien of het net zo'n sizzler wordt als al die andere gemodificeerde houtproducten die we tot nu toe gezien hebben. Overigens krijg ik uit de omschrijving de indruk dat deze aanpak niet zozeer bedoeld is om beter constructiehout te creëren, maar veeleer een goedkoop alternatief voor vezelversterkte kunststof vormen (kijk bijvoorbeeld naar die passage over kogelwerende 'body armour'). Overigens is het dan wel weer zuur dat ze roepen dat het minder goed is dan kevlar, maar wél veel goedkoper - body armour is nou net een toepassing waarbij sterkte volgens mij belangrijker is dan lage kosten ;-)
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Hoezo een beetje dood of heel erg dood....wereld van verschil toch ;)

Sterker dan staal
Doorzichtig hout

Denk dat we hier een nieuwe rubriek moeten openen
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.