Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 28

Open dag bij dehoutdraaierij.nl 2 april 2018 tweede paasdag

Zo! de plattegrond is weer gemaakt, hotelkamers geboekt, toiletwagen gehuurd, tenten en bouwploeg gehuurd, demonstrateurs uitgenodigd, Extra hout (boomstammen) gekocht, de gemeente gebeld... De voorbereidingen lopen voor de 3de open dag!

2 april - tweede paasdag - Wardsestraat - 15 Nieuw Wehl.

Special guest dit jaar is Phil Irons. Met zijn vazen en holle vormen weet hij keer op keer de aandacht te trekken. Prachtige vormen, uit bijzonder hout, spectaculair gekleurd. Een paar van zijn werken zijn ook te zien!

vessels__hollow_forms_1_20140206_1477761750.jpg urns_1_20140206_1784331346.jpg urns_9_20140206_1502614792.jpg

Verder mocht ik ook weer rekenen op de medewerking van:

Rainer Bucken
    Jan en Monique Hovens
    Ronny Eelen
    Suzan Doornbos
    Toon van Loon
    En de goulash is van Toxiq! (wees er snel bij want hij maakt maar 100 liter! :-))

nieuw dit jaar zijn
    Joachim "Jockel" Mader (de Heijligen Doctor)
    Rien van Lieshout (U kent hem wel!)
    Jac Wijnhoven (combineert houtdraaien met beeldhouwen)
    Ron van Zaltbommel (de olieman...)

Ik zal proberen om over ieder de komende tijd iets te schrijven. Ik hoop zoveel mogelijk van jullie te mogen verwelkomen op tweede paasdag!
    vriendelijke groeten,

Ronald Kanne

www.ronaldkanne.nl
    www.dehoutdraaierij.nl

facebook.com/ronaldkanne

Dat is best een verhaal, ziet er goed uit
    zit alleen 1 foutje in...
    Met een hamer past alles...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Toxiq Bekijk Berichten
    Goulash?
    vriendelijke groeten,

Ronald Kanne

www.ronaldkanne.nl
    www.dehoutdraaierij.nl

facebook.com/ronaldkanne

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Toxiq Bekijk Berichten
    Hoezo? Maak je geen gulyas / pörkelt?

Of is de gulyas niet van jou ;-)

Of ga je 1000 liter maken? ;-)

of maakt zij​ de Goulash?

2 april - tweede paasdag - Wardsestraat - 15 Nieuw Wehl.

Special guest dit jaar is Toxiq

En jawel, het is mijn goulash (ok het recept is van schoonpaps....)
    Met een hamer past alles...

Ik kijk er in ieder geval al naar uit
    Is altijd het eerste grote demo event van het jaar. Spannend!
    De zenuwen kunnen ook weer gespannen staan.
    Ga ik fouten maken... ga ik zelf ook weer geld uitgeven... ga ik dorst lijden... gaat er nog goulash soep over zijn... altijd die grote levensvragen op zo'n dag

Ron van Zaltbommel restaureerde veel gebouwen en was niet tevreden over de kwaliteit van oliën waar hij mee werkte en besloot daarom de enorme kennis die hij had over het afwerken van hout te gebruiken om zelf weer echte houtolie te maken. In 2013 begon hij samen met één van de laatste ambachtelijke oliekokerijen van Europa weer olie te maken op basis van oude recepten waarin natuurlijke grondstoffen als lijnolie en tungolie de basis vormden. Die oude recepten werden verbeterd met nieuwe inzichten en zorgen nu voor olie van constante hoge kwaliteit met natuurlijke ingrediënten en geen of zo weinig mogelijk oplosmiddelen. Inmiddels wordt zijn olie verkocht in 6 landen en ook door dehoutdraaierij.nl. Voor restauratiewerk heeft Ron tegenwoordig dus weinig tijd meer. Voor de open dag gelukkig wel. Hij zal aanwezig zijn (zonder snor!) om alle vragen over het afwerken van hout te beantwoorden en bezoekers kennis te laten maken met échte houtolie.

2018-02-21 15.14.49.jpg logo deCokerije met randje.jpg
    vriendelijke groeten,

Ronald Kanne

www.ronaldkanne.nl
    www.dehoutdraaierij.nl

facebook.com/ronaldkanne

Jac Wijnhoven (1944) is beeldhouwer met voorkeur voor mathematische, gewaagde ijle vormen met scherpe maar vloeiende lijnen. Sinds kort komen zijn werken deels op een draaibank tot stand. Zoekend naar de verbinding tussen machinaal draaiwerk en handgemaakte sculpturen. Jac is ook docent “beeldhouwen in hout” aan cultureel centrum De Gruitpoort Doetinchem en jaarlijks exposeert hij met zijn leerlingen bij kasteel Rosendael. (dit jaar op zaterdag 21 juli) Op zijn website www.vanboomtotbeeld.nl zijn meer van zijn werken te bewonderen, maar beter is het om op de open dag van de houtdraaierij.nl de werken in het echt te bekijken!

8knoop3.jpg bol in handen.jpg
    vriendelijke groeten,

Ronald Kanne

www.ronaldkanne.nl
    www.dehoutdraaierij.nl

facebook.com/ronaldkanne

Forum Rechten