Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 6 van de 6

diamantfrees voor massief hout

voor het frezen van massief hout werd mij aangeraden om een diamantfrees te gebruiken ipv een hm schrobfrees. dit met het oog
    op het feit dat de diamantfrees tot 30x langer mee zou gaan. maar in zo goed als alle tutorials die ik bekijk wordt een schrobfrees
    gebruikt. iemand enige ervaring hier mee ? alvast bedankt.

Je vraag is wat summier. Voor CNC houtbewerking worden wel frezen gebruikt met een diamant op de snijvlakken.
    Bedoel je voor je eigen gebruik ook CNC?

jaap

Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2011
    Ik heb een keer vlonderhout proberen te zagen met een diamantschijf op een haakse slijper maar dat ging voor geen meter.
    Het was meer erdoorheen branden dan zagen en de schijf was na 40 cm helemaal zwart en stonk een uur in de wind.
    Dus vraag ik mij af of diamant geschikt is voor houtbewerking?
    Mvg, .
    Waar gehakt wordt, vallen spaanders.

Je moet wel voor hout geschikte snijhoeken gebruiken ..... dat ligt niet aan het gebruikte materiaal....

jaap

Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2011
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jaap Bekijk Berichten
    Je moet wel voor hout geschikte snijhoeken gebruiken ..... dat ligt niet aan het gebruikte materiaal....
    jaap
    Het kwartje is gevallen Jaap, nu begrijp ik waarom het niet goed ging.
    Mvg, .
    Waar gehakt wordt, vallen spaanders.

Diamantfrezen zijn ongeschikt voor massief hout, alleen voor seriematige bewerkingen met hoge snelheid in CNC freesmachines

Forum Rechten