Wadkin Bursgreen en goedkope vandiktebank

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.921
2.537
Met de draaiknop kun je de geleider naar links en rechts fijn verstellen. Je kan hem ook uittrekken als je grote verplaatsingen doet, dan slijt het tandwieltje niet zo snel. Met de twee bouten boven op de geleider kun je de hoek van de geleider verstellen. Maar wat is er nu niet goed?
 

tuoh

Oud hout
Een zware prof. zaagmachine kopen en daar dan wat Chinese zooi als geleider gaan opzetten??
De originele geleider gaan die zeker niet overtreffen, neem gewoon de tijd om de originele deftig af te stellen.
 

JanSchryvers

Actieve deelnemer
18 jun 2017
27
0
Met de draaiknop kun je de geleider naar links en rechts fijn verstellen. Je kan hem ook uittrekken als je grote verplaatsingen doet, dan slijt het tandwieltje niet zo snel. Met de twee bouten boven op de geleider kun je de hoek van de geleider verstellen. Maar wat is er nu niet goed?
ik heb de indruk dat elke keer ik de geleider vast zet deze een andere hoek aanneemt.
 

JanSchryvers

Actieve deelnemer
18 jun 2017
27
0
ik heb vandaag geprobeerd de geleider strakker over de 2 rails te laten lopen dat lukte maar lost mijn probleem nog niet op en als ik te ver naar de rechter kant ga met de geleider loopt die vast. Ik denk dat dit betekend dat mijn 2 rails niet evenwijdig lopen met elkaar. dat ga ik morgen proberen op te lossen.



Ik heb het volgens mij allemaal wat onderschat.....
 

Knutselaertje

Actieve deelnemer
21 jul 2014
493
1
Geen prob toch, daar leer je van, niks fijner dan te weten hoe je machine werkt en wat de (on) gemakken zijn
 

JanSchryvers

Actieve deelnemer
18 jun 2017
27
0
dit waarschijnlijk een best domme vraag..
Ik heb het zaagblad van deze zaag vervangen maar ik krijg mijn blad er niet meer af. Ik heb volgens mij naar de verkeerde kant zitten draaien en het blad zit dus muurvast. Om niet dezelfde fout nog eens te maken naar welke kant moet ik draaien om het los te zetten? de moter zit aan de rechterzijde en volgens de handleiding is het linkse schroefdraad. Als ik dan voor de zaag sta moet ik dan naar me toe draaien of juist niet.
 

Ronald L.

Post veel
29 okt 2011
1.937
8
z.o. brabant
Heel simpel te onthouden, als je er een sleutel opzet, en de machine gaat draaien, dan draai je de moer vast. Dus met de draairichting van het blad mee.
 

JanSchryvers

Actieve deelnemer
18 jun 2017
27
0
20180217_222242.jpg Ik heb vandaag ook geprobeerd het roest te verwijderen dat is me redelijk gelukt met azijn en schuursponjes , staalwol en schuurpapier iemand tips om die zwarte vlekken te verwijderen?
Ik ga morgen ook de rest van de top demonteren (het loopt toch niet evenwijdig met het zaagblad)
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.921
2.537
Waar heb je de zaagmachine voor gekocht? Want met zagen heb je totaal geen last van die vlekken. Als je op het net zoekt op wadkin ags 10", Vindt je de handleiding en alle informatie over afstellen. De informatie is wel allemaal in het engels.
 

JanSchryvers

Actieve deelnemer
18 jun 2017
27
0
Waar heb je de zaagmachine voor gekocht? Want met zagen heb je totaal geen last van die vlekken. Als je op het net zoekt op wadkin ags 10", Vindt je de handleiding en alle informatie over afstellen. De informatie is wel allemaal in het engels.
Om hout nauwkeurig te zagen. Die vlekken doen er inderdaad niet toe maar ik vond het leuk om ze weg te krijgen.
de handleiding van mijn geleider heb ik net op het web gevonden bedankt daarvoor
er staat wel niet in hoe ik kan verhinderen dat de geleider altijd op een andere hoek zichzelf vastzet
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.921
2.537
Als je de zwarte vlekken weg wil halen, zal je materiaal van het hele blad moeten weghalen. Ik schoon het blad af en toe op met de bandschuurmachine, met een versleten band. Dan zijn roest, verf en lijm weer weg, zonder dat je veel metaal weghaalt. Staat de klem aan de achterkant van je blad niet te strak? De geleider zet je op de voorste stang vast. Dan moet de stand elke keer gelijk zijn, omdat de twee punten die de stang raken niet veranderen.
 

JanSchryvers

Actieve deelnemer
18 jun 2017
27
0
ik heb de achterste klem losser gezet. ik denk dat ik mijn probleem verkeerd beschreven heb. Als de klemmen los zijn kan de geleider 5mm bewegen als ik dan de geleider vast zet blijft die staan op die positie en gaat die niet naar de positie die ik ingesteld heb.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.921
2.537
Het is me nog niet geheel duidelijk. Wat beweegt er? Die 5mm, is dat als je van links naar rechts gaat?
 

JanSchryvers

Actieve deelnemer
18 jun 2017
27
0
als de geleider niet vast staat kan het uiteinde 5 mm bewegen. Als ik die dan vast zet blijft het uiteinde staan
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.921
2.537
Deze ruimte heb je altijd. Dit komt door de ruimte die de geleider op de stang heeft. Bij het veranderen van een maat ga je eerst te ver en dan draai je naar de maat toe. bij mij kom je zo elke keer op de zelfde maat uit.
 

JanSchryvers

Actieve deelnemer
18 jun 2017
27
0
maar dan moet ik elke keer handmatig meten of het haaks staat ? Ik dacht dat dit enkel bij goedkope machines het geval was.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.921
2.537
Ik zaag al jaren met mijn wadkin en heb er nog nooit problemen mee gehad. De geleider hoort iets wijkend te staan. Als je iets van 50 cm wil zagen, duw je de geleider naar bv 60 cm en dan draai je hem terug naar 50 cm. Op die manier staat mijn geleider elke keer netjes haaks.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.