Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 6 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 54
    Bij de wadkin is de tandheugel van gietijzer. Een centimeter of twee dik. De vertanding is scheef en de bovenkant is hol, zodat de worm er strak in past. Daardoor is het lastiger om de tanden die weg zijn te vervangen. Zoals de heugel op de foto , lijkt het ontbreken van de tanden geen groot probleem te geven.

Dan ga ik die morgen ophalen
    Is dit een reden om wat van de prijs af te krijgen? of moet ik dit er maar bij nemen bij een 50 jaar oude zaag?

Natuurlijk moet je zo veel mogelijk van de prijs proberen af te krijgen. Gebreken zijn altijd een reden tot prijsverlaging. Eerst de machine in de auto, dan over de prijs onderhandelen.

hahaha.....
    Met een hamer past alles...

Ik zie me nog niet een onderhandeling winnen tegen een Nederlander... maar het is het proberen waard

Met die instelling gaat het niet lukken.

De zaag staat in mijn werkplaats
    Van de missende tant merk je niets

Het bijstellen van de geleider lukt nog niet helemaal. Er zit een schroef in het midden van de geleider waarmee ik de achterkant kan vaster/losser zetten maar hoe kan ik dat met de voorkant doen?
    Aan de rechterzijde zit een knob (of wat de naam ook is) kan ik daarmee enkel de geleider verplaatsen? Uit de handleiding heb ik verstaan dat als je dat dingetje naar achter trekt ook de geldeider kunt aanpassen maar dat werkt niet.

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2013
    Foto's Graag..

en ehh een ietwat onbeleefde vraag maar wel interessant, wat heb je ervoor betaald?

ja foto's (en prijs natuurlijk haha)
    Wat veel mensen doen is de geleider van hun zaag vervangen
    Op een hoop (oude) machines voldoet deze vaak niet
    heel zwart wit, het blad hoeft alleen maar rondjes te draaien (daar kan niet veel aan mis) maar je geleider is wel wat anders

Er is veel verkrijgbaar...
    Met een hamer past alles...

foto's komen later de prijs was 400

Ik heb ooit al gekeken naar nieuwe geleiders in Europa vind ik niet zoveel axeminster heeft geleiders voor bandzagen maar die lijken mij te kort en incra heeft er ook maar die kosten best veel... iemand alternatieven?
    Ik heb er zelf ook één proberen te maken maar daar zat dan weer wat speling op

Op dit topic en op het internet vond ik dat ik de geleider kan bijstellen (de verkoper zij dat ook) ik snap aleen nog niet helemaal hoe. de twee buizen waarover de geleider loopt kan volgens mij wel bijstellen maar daar begin ik liever nog niet mee

Forum Rechten