Krullen spuiten bij de houtdraaierij....

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Er zijn zo van die dagen dat ik per ongeluk bij de houtdraaierij terecht kom, gisteren was er ook zo één van...

Met een auto die het einde van zijn vering had bereikt omdat er aardig wat Notenhout in lag, kon het niet anders dan krullen maken

Eerst de zaag buiten maar eens aangeslingerd om de blokken op te delen, vervolgens zou Ronald ze rond zagen (al heb ik zelf wel een lintzaag, dat beestachtige ding van hem is best wel eng)

20180207_200022.jpg

Daarna was Ronald druk met het te woord staan van een klant en daar neemt hij natuurlijk uitgebreid te tijd voor
Even wachten dan maar ? Yeah right.... ik greep mijn kans om een voorsprong te nemen en dat ging niet slecht

20180209_134908.jpg

Eenmaal klaar met de klant was het tijd om te lunchen, of ik ook iets wilde...
Nee dank je, ik stam af van een lijn waar oma nog 3 dingen tegelijk kon (sch..t.n, ouwehoeren en breien) dus 2 dingen lukt ook wel (broodje zat er al in) dus gas op die lollie....

20180209_164459.jpg

Ik ben niet ontevreden ;)

Na zijn lunch te hebben weggewerkt, kijkt hij eens naar mijn stapel voorgedraaid spul, hmmmm
ik zie het al, daar moet nog wat af
Hij kijkt nog even naar mijn stapel krullen (en ik kijk trots terug) en zegt dan, zullen we even een filmpje maken voor het forum

Sure... doen we



Ok, les geleerd (maar mijn berg was toch groter ;))

Al met al een leuke toffe dag !!

De master himself heeft nog even een schaaltje aangepast waar ik aan begon

20180209_164507.jpg

Van de stapel schalen zou ik een deel uitsteken met de schalensteker (ja ik hoor sommige al roepen) en dát ging niet helemaal goed
Een mesje brak van de schalensteker af op zich niet zo heel spannend, máár....het boutje zit diep verstopt
is erg klein en gehard staal, hoe moet je dat er nu uit krijgen ??

20180209_182931.jpg

Als iemand ideeën heeft hoor ik (en Ronald) die graag, als neemt hij me niks kwalijk, ik baal er goed van en zie het graag opgelost
 
Laatst bewerkt:

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
ligt hier een eind vandaan, maar als ik die kant op ga pik hem wel ff op
op de foto lijkt het het boutje groter, maar het is niet meer dan 2mm
 

spinningwheels

Actieve deelnemer
18 mrt 2017
292
3
OK dan moet je het zelf doen, Kan je er aan de andere kant bij ? Dat is het eenvoudigste

VHM freesje gebruiken
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.