Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 11

te koop: Makita 3901 lamellenfrees (half jaar oud)(verkocht)

Een vervroegd goed voornemen: spullen wegdoen die ik toch niet meer gebruik. Eerst maar even hier, daarna op Marktplaats.

Ongeveer een half jaar geleden gekocht, een Makita 3901 lamellefrees. Compleet met stofzakje (waardeloos, ik heb er een verbindingssok op gezet waardoor hij goed is aan te sluiten op bijvoorbeeld een Festool slang. Werkt nu vrijwel stofvrij). Komt (buiten de originele lamello's) zo'n beetje als beste uit de testen. Machine heb ik in de UK gekocht en er zit nog een Britse steker aan. Die kun je simpel verwisselen

Compleet met voorraad lamello's in alle maten. Bij belangstelling wil ik wel foto's opsturen. Een paar keer gebruikt, is gewoon een goed ding.

(Waarom dan verkopen? Tja, gevallen voor de verleiding van een Domino en ik zie toch te weinig gebruik voor de Makita naast de Domino).

Komen kijken en uitproberen is uiteraard mogelijk (Amsterdam). Vanwege gedoe in het verleden ga ik niet verzenden.

Nieuwprijs kale machine is 345 en

Re: te koop: Makita 3901 lamellenfrees (half jaar oud)

Kleine tip: niet verkopen!! Ik had ook een Lamello en kreeg toen de Domino en dacht ook om de lamello te verkopen, maar heb dat gelukkig niet gedaan. Ze hebben hun eigen specifieke toepassings gebieden, met de lamello kun je ook mooi sleuven zagen b.v.. Ik heb het boeideel van mijn bootje er mee in model gebracht en gebruik hem nog regelmatig om plaatmateriaal (groot en klein) mee te verbinden, dat gaat echt handiger met de lamello dan de domino. En zo'n makita is een prima ding, die verslijt jij niet meer!

jaap

ps, sorry, wel allemachtig off topic ops:

@Jaap: indirect is het natuurlijk toch een soort reclame (handig en goed). Overigens niet erg hoor, altijd plezierig als iemand mij voor een misstap wil behoeden.

Wat ik me nog wel afvraag: nu de Domino ook 4 mm domino's ondersteunt vraag ik me af waar zo'n lamello dan nog de aangewezen oplossing is. Ik kan dat zo snel niet bedenken. Frezen van sleuven en zo begrijp ik, maar dat kan ook op mijn freestafel.

Tja, nu heb je hem en als je hem verkoopt heb je hem niet meer (zo mooi voorbeeld van Medium Density Filosofie :lol: ) Je koopt er niet weer een, maar als je hem houdt blijf je hem wel gebruiken, althans ik wel.
    Veel succes!!

jaap

Jaap, ik ben nu juist op zoek naar de verschillende toepassingsgebieden. Anders gezegd: waarvoor gebruik je een lamello, omdat een domino niet zo goed/handig is? Ik krijg dat namelijkk niet zo verzonnen (terwijl ik ook een fervent aanhanger van jouw filosofie ben).

Welnu, ik weet nog wel wat zaken voor de Lammello,

- Duplex Scharniertjes (lamello) infrezen
    - Clamex verbinders kunnen gebruiken, mooie onzichtbare verbindingen en heel sterk.
    - Hechtlamellen gebruiken, niet lijmen en toch vast
    - Simplex inhaak lamellen
    - Inslag lamellen o.a. voor verstekken

Ik gebruik mijn Lamello veel en zou niet zonder willen. Domino heeft absoluut ook voordelen maar naar mijn mening minder breed toepasbaar.

Succes met je overweging om je Makita te verkopen.

Hallo,

Ik ben in principe op zoek naar een lamello machine. De originele vind ik wat te duur, en met makita heb ik in principe (met andere machines) prima ervaringen opgedaan. 350euro vind ik wel erg veel geld voor zo'n apparaat...Zijn er nog goede alternatieven voor rond de 200euro? De "de walt" machine ben ik niet zo happig op: veel slechte reacties van gelezen.

In principe zou voor mij een 2e handse makita een leuk idee zijn...

Haasjetik: wat is je richtprijs ongeveer? En hoe zit het met garantie?

PB gestuurd

Hallo Haasje tik,

Is je lamellen frees nog te koop ?

Ik heb een jaar of twee geleden een impulsaankoop bij een niet nader te noemen bowumarkt gedaan. Ik wist wat je met een lamellofrees kon, maar had er nog niet mee gewerkt. Ik heb volgens mij €80 betaald voor een vierletterig merk. Ik heb hem nu een aantal keer gebruikt en ik moet zeggen dat de kwaliteit van het apparaat me mee valt. Ik ben daarom gaan kijken naar een wat duurdere machine (omdat ik deze vrijwel nieuwe machine vast wel weer kwijtraak en omdat ik meestal toch wel gelukkig wordt van de extra nauwkeurigheid van een duurdere machine), maar tot op heden heb ik eigenlijk alleen maar machines van >€300,- kunnen vinden. Volgens mij bestaat er dus een flink gat tussen de echte budget macine en de professionele machine. Ik heb besloten het dus voorlopig maar even bij mijn gooi en smijt machine te houden!

@lex

Forum Rechten