Rupes Skorpio E of Mirka Deros?

Walters

Actieve deelnemer
1 okt 2014
247
1
Noord Brabant
Klopt de Ets 150/5 is een heerlijke machine. Wat BenchWorks ook aangeeft, dat is voor mij ook de reden om bij een merk te blijven. Frees even gebruiken, vervolgens het stuk schuren, enkel even de slang en kabel omzetten. Verder valt hij lekker in mijn niet al te grote handen. Zou zeker even de verschillende schuurmachines in de hand nemen, vind de balans en de ligging in de hand nogal verschillen.

Succes met de aankoop.
 

neel

Actieve deelnemer
2 feb 2010
350
10
Rotterdam
Uiteraard kun je Mirka Abranet schuurgaas op een Festool machine gebruiken. Maar wel altijd een beschermpad gebruiken anders slijt het klittenband te snel.
Overigens heeft Festool sinds kort zelf ook Granat Net schuurpapier in diverse afmetingen.
index.php
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.655
2.535
Gaanderen
Bert daar gaven ze me bij Festool geen antwoord op. Meestal krijg ik dit wel. Ik denk dat dit gaas er wel vandaan komt. De prijs is wel wat hoger dan mirka.
 

SamPonette

Post veel
5 nov 2010
2.135
4
Antwerpen
www.samponette.be
Dankzij de gouden tip van Wim Kluck heb ik net een Metabo SXE 150-5 (een Deros met Metabo kleurtjes) besteld bij gereedschappro. Met systainer erbij zelfs goedkoper dan zonder... fijne actie :cool:

Na levering ga ik wat testen en post ik mijn ervaringen!
 

Jimbo

Actieve deelnemer
2 jan 2014
488
2
Goede keuze, die Metabo. (ik heb 'm in't geel :) - gekocht toen Metabo de Mirka's nog niet in OEM bracht). In theorie is ie even goed als de -vergelijkbare- Rupes en de Festool, maar door zijn geringere hoogte is het veel makkelijker om te schuren zonder accidenteel "scheve druk" op het schuurpad uit te oefenen (kleiner kantelmoment, zo U wilt), wat het schuurbeeld ten goede komt.

Het Mirka gaas haal ik trouwens bij Axminster. Enfin, ik laat ze het leveren :). Toen ik op zoek was hadden zij het meest uitgebreide aanbod in 'proefpakketten' (t.t.z. 10 vellen in een pak ipv 50), en dat dan nog es het goedkoopste ook.
 

Charel09

Post veel
10 sep 2014
1.632
693
Antwerpen
Het Mirka gaas haal ik trouwens bij Axminster. Enfin, ik laat ze het leveren :). Toen ik op zoek was hadden zij het meest uitgebreide aanbod in 'proefpakketten' (t.t.z. 10 vellen in een pak ipv 50), en dat dan nog es het goedkoopste ook.

nu ook te krijgen dichter bij huis bij poetsenpolijsten.nl (snelle levering en goede prijzen, geen affliliatie !)
 

GH1

Post veel
8 aug 2017
1.181
214
Breda en omstreken
Laatst bewerkt:

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.736
398
Ik betaalde mijn set 389 EUR eerder dit jaar? Via ACH autocolor, daar kost hij nu ook 398 net zoals op Amazon zie ik.

Schuren gebeurt nu inderdaad vrijwel stofvrij! Ik heb intussen ook de handmatige schuurtool erbij gekocht, degene met de rechthoekige pads.. Het is zijn geld allemaal dubbel en dik waard!
 

GH1

Post veel
8 aug 2017
1.181
214
Breda en omstreken
Ik kocht ‘m een half jaar voor €60 meer.... met de garantie en retourbeleid van Amazon geen slechte deal maar nu nog een stukje beter. Maar vooral een hele goede machine waar je ‘m ook aanschaft.
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.758
731
Enschede, Twente
Meestal duidt dit soort acties (veel lagere prijzen) erop dat het betreffende model EOL (End of Life) is & er een ‘betere’ opvolger aankomt. We zullen zien.
(Wel een opmerkelijk prijsverschil — bij NonPant kost deze set nog steeds 605 euro...)
 

GH1

Post veel
8 aug 2017
1.181
214
Breda en omstreken
Verwacht het niet.... bij Amazon fluctueren prijzen regelmatig op basis van andere aanbieders en soms ook om omzet te maken. Dit is nog geen echt substantiele afprijs. Gek genoeg doen ze dat dan weer vaak niet bij modelvervangingen (als ze zelf verkoper zijn).

Deze viel ineens op omdat onder €400 wel aan de goedkope kant is. Wie weet hoe lang het al is, en Petrolhead had ‘m dus nog goedkoper.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.