kistjeswedstrijd van baptist

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Hoe is het eigenlijk afgelopen met de kistjeswedstrijd van Baptist??? Er waren een paar forumleden erg druk mee, maar ik heb nergens een uitslag of een uitnodiging voor een feestje gezien!! Ook geen fotoverslag van de (echt hele) mooie dingen die er gemaakt en te zien waren.
Iets anders wat me bezig hout, ik heb al wekenlang niks meer van ons houtmannetje gezien of gehoord. Deze superenthousiaste poster die ons de zomer heeft doorgesleept en sindsdien spoorloos is. Of is hij nog steeds op vakantie??

jaap
 

hemski

Actieve deelnemer
31 mrt 2008
281
2
De kistjes wedstrijd was een geweldig succes, al zeg ik het zelf. De uitslagen staan op de site van Baptist. De prijsuitreiking was op de tweede dag van de weekendshow. Die weekendshow was overigens ook een feest. Voor mij was het helemaal feest omdat ik de eerste prijs heb gekregen voor mijn kistjes bij de niet-professionals massief hout. :p

uitslagen en foto's
http://www.baptist.nl/agenda_spec.asp?nid=70

verslag weekendshow
http://www.baptist.nl/nieuws_spec.asp?nid=95

Bij mijn weten wordt er ook nog een soort van boekwerk gemaakt met alle kistjes erin.

Ik vond het een geweldige ervaring om mee te doen en te zien wat er allemaal voor moois gemaakt wordt in NL. Echt geweldig!!! :shock:
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Ha ha, hier is hemski ontmaskerd als Bas van Hemmen!!! Gefeliciteerd man, geweldig!!! Je schreef al dat je er druk mee was, maar 1e is wel helemaal super! Geldt overigens ook voor Annette en wat mij betreft alle deelnemers want er waren hele mooie kistjes bij. Nou ontkom je er natuurlijk niet aan om wat mooie foto's van het kistje te posten, want het fotowerk op de site van Baptist is wel erg bescheiden.

jaap
 
A

Athanor

Guest
Anette en Hemski van harte proficiat met jullie 1e prijs!!

Jammer genoeg kon ik niet naar de open dagen en ik ben dan ook zeer benieuwd naar wat foto's van jullie inzendingen.

Groet van Fons
 
A

Athanor

Guest
Hallo Hemski,

Dat ziet er fraai uit, logisch dat je de 1e prijs hebt gewonnen! Die klankschaal die bij een van de foto's te zien is, heeft die iets met het ontwerp, de stijl te maken?

Groet van Fons
 

hemski

Actieve deelnemer
31 mrt 2008
281
2
Beste Athanor, het kistje is gemaakt voor een vriend die zen trainingen geeft. http://www.zenmind.nl
Het is gemaakt om zijn wierrook in te bewaren. Er zit ook nog een wierrook houder bij van letterhout. Het donker hout is cocobolo, het lichte hout is curly maple en de scharnieren zijn van ebben. De klankschaal hoort bij zijn meditatie. Als je goed kijkt zie je dat de foto's genomen zijn in zijn meditatieruimte.

Dank trouwens voor je complimenten.

Beste Jaap, dank je voor de felicitaties. Volgende keer doe ik zeker weer mee! Zou Baptist nog een boekje gaan uitgeven?
 
A

Athanor

Guest
Hallo Hemski,

Mooi om zo de context van je fraaie werk te lezen. Dat brengt me op de gedachte dat jij mogelijk nog eens iets zou kunnen brengen in de sfeer van "Zen and the art of boxmaking" :)

Fons
 

hemski

Actieve deelnemer
31 mrt 2008
281
2
thanks Fons,

lijkt me wel wat, maar moet ik eerst iets meer weten van zen. Woodworking is wel eens soort van meditatie en rustpunt voor me al ben ik niet gefocussed op "niets". Maar goed ik zal me er verdr in verdiepen.

Bas
 
A

Athanor

Guest
Neuhh, Dat niet.... maar je snapt wel waar het om gaat ;) ook met een motorfiets gaat het natuurlijk om kwaliteit!
Dat we de waarde van kwaliteit beseffen. En dat is iets waar Hemski duidelijk naar streeft!!

Waar het houtbewerkersforum overigens ook een goede bijdrage aan levert.

Fons

P.S. Ben momenteel al helemaal doordrongen van kwaliteit door twee fantastische opera's die ik met de Kerst in Berlijn heb gehoord en gezien. :D

P.S. p.s. Helaas geen tijd gehad om bij Dieter Schmidt rond te snuffelen ....
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.