3D Printer

techcom

Actieve deelnemer
18 dec 2014
339
2
Tilburg
Beste medeforummers,

Nu zit ik al een tijdje te spelen met het idee om een 3d printer aan te schaffen.
Ik weet het, vloeken in de kerk hier...
Maar dit is zo'n fijn en behulpzaam forum, en er is vast wel iemand die er een in zijn/haar bezit heeft en misschien wat advies wil delen?
Ik ben eigenlijk op zoek naar een out-of-the-box versie, daar ik niet zo technisch ben om er een vanaf een tekening in elkaar te zetten.
Wie o wie heeft er ervaring mee en kan/wil mij hiermee helpen?
 

rjmulder

Post veel
6 nov 2014
948
32
Twente
www.rjmaakt.nl
Waarom zou het vloeken zijn ;) 3D printers zijn al wel eerder ter sprake gekomen.
Ze zijn erg handig en het is leuk er mee te spelen :) maar wat wel handig is om te weten wat mag het kosten en aan wat voor een formaat zit je te denken.

Heb hier een Zonestar P802QSU in gebruik en een Anet A8 beide zijn Chinese bouwpakketten en een Hypercube Evolution in aanbouw volledig zelfbouw.
 

techcom

Actieve deelnemer
18 dec 2014
339
2
Tilburg
Dank voor je reactie,
Mijn budget is ongeveer € 500 voor een out of the box versie.
Ik weet wel dat ik tot ongeveer 20x20x20 cm wil kunnen printen met het ding.

Ik zag jou Anet A8 al op verschillende fora voorbij komen , maar zelfbouw is voor mij echt geen optie omdat ik van mezelf weet dat het dan te lang in een hoek blijft liggen en het weer zonde is van het geld.
 

Don_Paul

Actieve deelnemer
3 apr 2008
229
19
Gouderak
Ik heb vorige week een Creality CR-10 gekocht en in elkaar gezet, ook met doel om de combi houtbwerking/3D te proberen.

Ik ga dit weekeinde alles een plekje geven en zal dan wat resultaten laten zien. Ben al een aantal leuke zaken tegengekomen op dit gebied; zo zijn er allerlei accessoires voor Festool te printen (en je kan ook groen filament vinden!), een Eclipse slijphulp mal, een hulpstuk voor slijpen van vlakbankmessen enzovoorts.
 

Don_Paul

Actieve deelnemer
3 apr 2008
229
19
Gouderak
Nou, die Creately zit met een uurtje in elkaar, dat is 8 bouten en 6 kabels. Alles is al voorgeassembleed in de fabriek. Het afregelen van het bed, daar gaat daarna nog wel een uurtje tijd in zitten, zeker de eerste keer (maar dat heeft iedere 3D printer eigenlijk).

Voordeel vd Creately is dat hij 30x30x40 print in een echt prima kwaliteit - ik was zwaar onder de indruk. Ik heb wel prints van goedkope printers gezien en dat was bagger, maar ik heb bijvoorbeeld wat schroefdraad geprint incl. moer en dat werkt gewoon.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.