Mijn eerste bericht, effe voorstellen

Igor

Actieve deelnemer
Hallo alle houtwormen en houtwormpjes hier!

Werken met hout begeleidt mij al mijn hele leven. Van kinds-af met mijn ouders jaaaaren lang het huis renoveren en daarna, in mijn eigen woningen, werden alle benodigde oplossingen in hout gerealiseerd.

Inmiddels woon ik ruim 10 jaar in Wenen en hier zal ik nog wel een poosje blijven hangen. Ik heb hier sinds 2 jaar een mooie werkplaats gevonden en ben nu bezig mij hier in te richten, nu nog als hobbyist, maar toch ook met een mogelijke beroepswissel tijdens de komende jaren in het achterhoofd. AL mijn houtbewerking doe ik overigens met handgereedschap. Ik houd boek hier: https://woodworker.life/ Verder kan ik melden dat ik vanaf 1 maart een tuintje met een kleine houten woning zal beginnen op te knappen. Overigens is de timmer/houtbewerkings cultuur hier in Oostenrijk behoorlijk verschillend en ik speel met de gedachte om wellicht in een separaat draadje mijn bevindingen te berichten.

Ik verheug me op dit Nederlandse forum, mijn alledaagse taal is Duits en het enige Nederlands dat ik nog spreek is met mijn beide honden.. Ik zal hier graag kennis delen -en- waar ik vragen heb ook de hier aanwezige kennis aanboren!

Groetjes! Igor
 
Laatst bewerkt:
P

Pel

Guest
Welkom op het forum Igor, mooie stevige werkbank die je gemaakt hebt, nu kunnen we ook het Oostenrijkse houtbewerken ook eens nader bekijken.

Groet Pel.
 

Blom3dd

Actieve deelnemer
31 okt 2013
666
1
Stad Groningen
Hoi Igor
Leuk dat je ons komt vergezellen. Ben zelf ook wel veel met handgereedschap bezig maar de grote machines zijn soms erg veel sneller. Wat ik wel leuk vind zijn bouw/gereedschap winkels in het buitenland, wat je daar zoal in het assortiment hebt. Mooie site!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.