Nieuw van Festool domino verbinders df500 !!

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.948
88
West-Friesland
Grote Ooeeppss, dank je Ger, scherp als altijd ;). Laat het nog maar even staan, ben zeker niet perfect....;)
jaap
Zeker geen oeps Jaap, het is juist mooi om te vergelijken in prijs, kwaliteit en gebruik.
Ik denk dat de meeste leden de dominofix niet kennen of alweer vergeten zijn.
Mvg, :).
 

tuoh

Oud hout
Het praktisch nut van beide systemen ontgaat mij volledig:confused: Je krijgt krak dezelfde demontabele verbinding met een gewone beuken domino.
Bij een verbinding tussen twee elementen, een paar domino's in het ene deel inlijmen, de delen samensteken (zonder lijm in het andere deel) en aan deze zijde de domino's borgen met een schroefje idem als hier boven in het filmpje. Klus geklaard, sneller en goedkoper, zelfde eindresultaat.
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.948
88
West-Friesland
Het praktisch nut van beide systemen ontgaat mij volledig:confused: Je krijgt krak dezelfde demontabele verbinding met een gewone beuken domino.
Bij een verbinding tussen twee elementen, een paar domino's in het ene deel inlijmen, de delen samensteken (zonder lijm in het andere deel) en aan deze zijde de domino's borgen met een schroefje idem als hier boven in het filmpje. Klus geklaard, sneller en goedkoper, zelfde eindresultaat.
Hé das nou lullig touh om het zo makkelijk te maken zo verdienen de jongens van Festool niets;)
Mvg, :).
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Het praktisch nut van beide systemen ontgaat mij volledig:confused: Je krijgt krak dezelfde demontabele verbinding met een gewone beuken domino.
Bij een verbinding tussen twee elementen, een paar domino's in het ene deel inlijmen, de delen samensteken (zonder lijm in het andere deel) en aan deze zijde de domino's borgen met een schroefje idem als hier boven in het filmpje. Klus geklaard, sneller en goedkoper, zelfde eindresultaat.

Ik heb er voor de DF700, het voordeel is dat ze de twee delen tegelijk ook aanspannen want de schroef waarmee je ze vastzet komt terecht in een conisch gat dat een beetje te sterk naar buiten staat, dus de twee delen worden samengetrokken. Ik gebruik het voor tafelbladen enz die de klanten zelf moeten monteren, dan moet je iets hebben dat eender wie makkelijk kan monteren en dat je dankzij de domino ook makkelijk kan voorzien.
Klassieke keukenblad verbinders zijn een beetje goedkoper maar vragen toch wel heel wat werk met mallen, zware frezen enz...
 

GH1

Post veel
8 aug 2017
1.181
214
Breda en omstreken
Precies.... dat spannen levert de goede verbinding op die door iedereeen herhaalbaar in elkaar te zetten is. Voor eigen gebruik is het nadeel de prijs.
 

Bosquet

Actieve deelnemer
12 dec 2014
569
70
Drachten,
www.bosquet.nl
Ik denk dat de meeste leden de dominofix niet kennen of alweer vergeten zijn.
Mvg, .

Klopt ! Ik kende die óók niet.

De versie voor de DF-700 gebruik ik al enige tijd met veel plezier voor het samentrekken van werk- of aanrechtbladen. Zéér sterk, eenvoudig, in de werkplaats goed voor te bereiden zodat ter plaatse makkelijk en snel te werken is.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.