Makita of Perfectmate stofzuiger

Miller1987

Nieuw lid
5 feb 2018
22
0
Goedemiddag,

Ik ben een hobbyist en zoek een stofzuiger voor mijn invalzaag, schuurmachine, bovenfrees en dit soort kleinere handmachines. Ik heb op het oog een Perfectmate +- 100 euro of een Makita VC2512L. Wat kunnen jullie me hierin adviseren om te nemen? Mijn budget is +-150 euro. Tuurlijk is een duurdere vaak net iets beter, maar ik ben maar een hobbyist. Graag jullie advies :D
 

Roeland

Post veel
22 feb 2009
1.713
817
Akkrum
www.meubelmakerijbrekelmans.nl
Die perfectmate heeft geen inschakel automaat wil je een lowbudget maar goede alleszuiger neem dan de parkside van de Lidl die heeft ze met en zonder inschakelautomaat.
Je moet die met inschakelautomaat nemen heb zelf ook 2 parkside's 1 grote rvs en 1 kleine van kunststof, de grote icm cycloon is mijn werkplaatstofzuiger en de kleinere staat geschakeld met m'n stationaire bandschuurmachine. De grote en kleine heb ik sinds 2006 en draaien elke dag zonder problemen.
Waar je ook naar kan kijken is de gamma alleszuiger met inschakel automaat die kost normaal 99 euro maar als ze in de actie zijn maar 59 euro die heb ik 2 jaar geleden als extra aangekocht in de actie natuurlijk. Heeft een goede zuigkracht en compact en stevig.
Alle bovengenoemde stofzuigers hebben een standaard motorhuisfilter rond met lamellen.
Deze stofzuigers gebruik ik met veel plezier heb zelf ook een festool ctl welke electronisch regelbaar is maar in de praktijk gebruik ik die regeling niet de stofzuiger wel natuurlijk.

Groetnis, Roeland

De parkside stofzuiger met inschakel automaat word niet altijd aangeboden
 

Miller1987

Nieuw lid
5 feb 2018
22
0
Die perfectmate heeft geen inschakel automaat wil je een lowbudget maar goede alleszuiger neem dan de parkside van de Lidl die heeft ze met en zonder inschakelautomaat.
Je moet die met inschakelautomaat nemen heb zelf ook 2 parkside's 1 grote rvs en 1 kleine van kunststof, de grote icm cycloon is mijn werkplaatstofzuiger en de kleinere staat geschakeld met m'n stationaire bandschuurmachine. De grote en kleine heb ik sinds 2006 en draaien elke dag zonder problemen.
Waar je ook naar kan kijken is de gamma alleszuiger met inschakel automaat die kost normaal 99 euro maar als ze in de actie zijn maar 59 euro die heb ik 2 jaar geleden als extra aangekocht in de actie natuurlijk. Heeft een goede zuigkracht en compact en stevig.
Alle bovengenoemde stofzuigers hebben een standaard motorhuisfilter rond met lamellen.
Deze stofzuigers gebruik ik met veel plezier heb zelf ook een festool ctl welke electronisch regelbaar is maar in de praktijk gebruik ik die regeling niet de stofzuiger wel natuurlijk.

Groetnis, Roeland

De parkside stofzuiger met inschakel automaat word niet altijd aangeboden

Bedankt voor je uitgebreidde antwoord. Moet je voor die gamma zuiger dan nog andere filters kopen eventueel? Wat is er eventueel mis mee dat je geen inschakelautomaat heb? Die Perfectmate is wel M-klasse.
 

Roeland

Post veel
22 feb 2009
1.713
817
Akkrum
www.meubelmakerijbrekelmans.nl
Met een inschakel automaat plug je je apparaat bv bovenfrais in de stofzuiger en als je hem dan aanzet gaat de stofzuiger automatisch aan en stopt na uitzetten ook weer. Scheelt ontzettend veel tijd en frustratie. :)
De M klasse in die prijsklasse zegt niet zo veel waarschijnlijk zitten er dezelfde rond filters in.
En anders zou ik voor die makita gaan is wel een mooie aanbieding en die heeft wel een inschakelautomaat
De ronde filter is een universeel je kunt ze merkloos kopen maar ook van bv Kärcher of Makita zelfs in Hepa uitvoering

Groetnis, Roeland
 

Roeland

Post veel
22 feb 2009
1.713
817
Akkrum
www.meubelmakerijbrekelmans.nl
Bedankt voor je advies Roeland.

Je bedoelt met ronde filters de filters voor de motor?

Ja inderdaad de Gamma en de Parkside kun je ook zowel nat als droog gebruiken.
Die starmix is ook zonder inschakelautomaat voor mij vallen alle stofzuigers af die geen schakelautomaat hebben.
Starmix is een goede stofzuiger en ook te verkrijgen met inschakelautomaat tegen een wat hogere prijs.

Groetnis, Roeland
 

Miller1987

Nieuw lid
5 feb 2018
22
0
@Roeland... Die starmix heeft wel degelijk een inschakelautomaat hoor.... voor 159 euro. Zou je dan die starmix of de makita nemen?
 

Miller1987

Nieuw lid
5 feb 2018
22
0
@skybiker... dan kom ik wel in een hele dure categorie ... kan dan beter een tussenstukje maken met een gat erin waardoor je hem niet vast laat zuigen. Net zoals je op je stofzuiger hebt.
 
P

Pel

Guest
Ik heb die zuiger van de Lidll ook al vele jaren, ik weet het niet meer exact maar meer als 10 jaar, ik heb hem op de cirkelzaag als dubbele afzuiging. Wel regelmatig de filter schoon maken anders koekt het aan, o ja, een minpuntje hij maakt nogal lawaai, maar met het zagen heb ik toch gehoorbeschermer op.

Groet Pel.
 

trilliwilli

Post veel
11 apr 2015
1.061
8
Leiderdorp
De Dust safe is ook te koop bij Sander van Gereedschappro. Het gebrek aan een inschakelautomaat is wel een punt. Die gebruik je vaak. En de zuiger heeft een M-klasse filter. Dat betekent niet dat de gehele zuiger M-klasse is. Alle filters worden als M-klasse gemaakt, de zuigers wordt echter alleen gekeurd op het geheel en er zijn aanvullende eisen voor M-klasse zuigers. Daar voldoet deze dus niet aan.

De Starmix van de Hornbach is een beste stofzuiger, ik heb hem zelf ook (oude model), wel met inschakelautomaat. Voordeel is dat hier ook de Festool en Nilfisk slangen op passen.

En Makita laat zijn zuigers maken bij, juist, Nilfisk. Dus ook deze zijn uitstekend van kwaliteit. Lekker stil ook. Ook filters en zakken zijn goed verkrijgbaar, net als de Starmix trouwens. Want dat is ook belangrijk, de verbruiksartikelen moeten makkelijk verkrijgbaar zijn. Niks zo vervelend als tijdens de klus door je zakken heen te zijn.
 

Miller1987

Nieuw lid
5 feb 2018
22
0
Dankuwel allemaal. Dan ga ik voor de makita of de starmix. Dan denk ik dat ik een redelijk model heb voor de klussen die ik klaar.
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.948
88
West-Friesland
Ik heb de Makita VC2512L deze is wel helemaal L klasse.
Ik ben er heel tevreden over maar gebruik er wel een cycloon bij dat scheelt in de stofzakken.
Je kan in het handvat het lucht regelen indien nodig voor het schuurapparaat.
Mvg, :).
 

Hansalmere

Actieve deelnemer
24 aug 2008
372
1
Zeewolde
Ik heb laatst de karcher Kärcher WD 6 Premium gekocht en vindt het een super machine met regelbaar zuigkracht fijn met schuren
 

Erik701

Actieve deelnemer
7 okt 2015
209
27
Genk (BE)
Ik heb die Makita ook, gebruik hem naast een Festool voor de kleinere machientjes (schuren, uit de hand frezen, zagen, ...). Zeer tevreden van. De meegeleverde borstel is wel van bedenkelijke bouwkwaliteit, maar die gebruik ik zelden. Voordeel vind ik dat het een nat- en droogzuiger is, kan nog wel eens van pas komen. Voor houtbewerking gebruik ik hem zonder zakken.
 

klauterkamer

Actieve deelnemer
21 dec 2014
218
15
culemborg
Ik heb al twee perfectmates versleten terwijl ik ze als reserve gebruik naast mijn makita. Eerste was garantie.... Ben dus niet zo onder de indruk van dat ding.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.