Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 22

Makita of Perfectmate stofzuiger

Goedemiddag,

Ik ben een hobbyist en zoek een stofzuiger voor mijn invalzaag, schuurmachine, bovenfrees en dit soort kleinere handmachines. Ik heb op het oog een Perfectmate +- 100 euro of een Makita VC2512L. Wat kunnen jullie me hierin adviseren om te nemen? Mijn budget is +-150 euro. Tuurlijk is een duurdere vaak net iets beter, maar ik ben maar een hobbyist. Graag jullie advies

Die perfectmate heeft geen inschakel automaat wil je een lowbudget maar goede alleszuiger neem dan de parkside van de Lidl die heeft ze met en zonder inschakelautomaat.
    Je moet die met inschakelautomaat nemen heb zelf ook 2 parkside's 1 grote rvs en 1 kleine van kunststof, de grote icm cycloon is mijn werkplaatstofzuiger en de kleinere staat geschakeld met m'n stationaire bandschuurmachine. De grote en kleine heb ik sinds 2006 en draaien elke dag zonder problemen.
    Waar je ook naar kan kijken is de gamma alleszuiger met inschakel automaat die kost normaal 99 euro maar als ze in de actie zijn maar 59 euro die heb ik 2 jaar geleden als extra aangekocht in de actie natuurlijk. Heeft een goede zuigkracht en compact en stevig.
    Alle bovengenoemde stofzuigers hebben een standaard motorhuisfilter rond met lamellen.
    Deze stofzuigers gebruik ik met veel plezier heb zelf ook een festool ctl welke electronisch regelbaar is maar in de praktijk gebruik ik die regeling niet de stofzuiger wel natuurlijk.

Groetnis, Roeland

De parkside stofzuiger met inschakel automaat word niet altijd aangeboden

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roeland Bekijk Berichten
    Die perfectmate heeft geen inschakel automaat wil je een lowbudget maar goede alleszuiger neem dan de parkside van de Lidl die heeft ze met en zonder inschakelautomaat.
    Je moet die met inschakelautomaat nemen heb zelf ook 2 parkside's 1 grote rvs en 1 kleine van kunststof, de grote icm cycloon is mijn werkplaatstofzuiger en de kleinere staat geschakeld met m'n stationaire bandschuurmachine. De grote en kleine heb ik sinds 2006 en draaien elke dag zonder problemen.
    Waar je ook naar kan kijken is de gamma alleszuiger met inschakel automaat die kost normaal 99 euro maar als ze in de actie zijn maar 59 euro die heb ik 2 jaar geleden als extra aangekocht in de actie natuurlijk. Heeft een goede zuigkracht en compact en stevig.
    Alle bovengenoemde stofzuigers hebben een standaard motorhuisfilter rond met lamellen.
    Deze stofzuigers gebruik ik met veel plezier heb zelf ook een festool ctl welke electronisch regelbaar is maar in de praktijk gebruik ik die regeling niet de stofzuiger wel natuurlijk.

Groetnis, Roeland

De parkside stofzuiger met inschakel automaat word niet altijd aangeboden
    Bedankt voor je uitgebreidde antwoord. Moet je voor die gamma zuiger dan nog andere filters kopen eventueel? Wat is er eventueel mis mee dat je geen inschakelautomaat heb? Die Perfectmate is wel M-klasse.

Met een inschakel automaat plug je je apparaat bv bovenfrais in de stofzuiger en als je hem dan aanzet gaat de stofzuiger automatisch aan en stopt na uitzetten ook weer. Scheelt ontzettend veel tijd en frustratie.
    De M klasse in die prijsklasse zegt niet zo veel waarschijnlijk zitten er dezelfde rond filters in.
    En anders zou ik voor die makita gaan is wel een mooie aanbieding en die heeft wel een inschakelautomaat
    De ronde filter is een universeel je kunt ze merkloos kopen maar ook van bv Kärcher of Makita zelfs in Hepa uitvoering

Groetnis, Roeland

Bedankt voor je advies Roeland.

Je bedoelt met ronde filters de filters voor de motor?

Wat vinden jullie van deze starmix?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Miller1987 Bekijk Berichten
    Bedankt voor je advies Roeland.

Je bedoelt met ronde filters de filters voor de motor?
    Ja inderdaad de Gamma en de Parkside kun je ook zowel nat als droog gebruiken.
    Die starmix is ook zonder inschakelautomaat voor mij vallen alle stofzuigers af die geen schakelautomaat hebben.
    Starmix is een goede stofzuiger en ook te verkrijgen met inschakelautomaat tegen een wat hogere prijs.

Groetnis, Roeland

Senior Member
    Ingeschreven
    Nov 2014
    Roeland heeft alles wel verteld wat je moet weten, wel handig is een zuigkracht regeling vooral bij gebruik van een schuurmachine.

@Roeland... Die starmix heeft wel degelijk een inschakelautomaat hoor.... voor 159 euro. Zou je dan die starmix of de makita nemen?

@skybiker... dan kom ik wel in een hele dure categorie ... kan dan beter een tussenstukje maken met een gat erin waardoor je hem niet vast laat zuigen. Net zoals je op je stofzuiger hebt.

Forum Rechten