Gezocht; houtbewerker meubelmaker massief hout

zaagfabriek

Actieve deelnemer
4 feb 2015
200
20
Rhenen
www.instagram.com
Goedemorgen,

Wij zijn op zoek naar een houtbewerker die zelfstandig met houtbewerking machines kan werken om opdrachten van klanten te verwerken en realiseren.

Werkzaamheden bestaan uit het selecteren van hout, schaven vlakken verlijmen schuren evt bewerkingen met langgatboor en eindafwerking. LET OP! het zijn jammer genoeg niet elke dag bookmatch meubels, live egde tafels, appelhout en kopshouten snijplanken met schaakbordpatroon ;-) grote deels eiken panelen, vensterbanken, tafels, wandplanken, badkamermeubels ed.

Op onze instagram ( zie link hieronder) is te zien wat wij doen. Voorkeur gaat uit naar een houtbewerker die als zelfstandige werkt (Niet iemand als particulier of die dit als stage ziet) en op zoek is naar 1 dag in de week vastigheid en dus als bijkomend voordeel veel leert van masieve houtbewerking. Indien je op dit moment gedeeld werkt met plaatmateriaal zijn er ook mogelijkheden om evt te combineren in kleine meubels zoals badkamermeubels, televisiemeubels ed. op dit moment wordt plaatmateriaal volledig uitbesteed en maken wij de massieve accenten/topbladen schappen en deurtjes.

Indien je op dit moment in een gedeelde werkplaats zit of deeltijd als meubelmaker in een garage/schuur werkt is dit een mooie kans om te werken met Echt hout.

voor vragen kan er gebeld worden met 0202101040 en vragen naar wilco. werkplaats is in kapel avezaath aan de a15, makkelijk bereikbaar vanaf utrecht, rotterdam nijmegen utrecht.
welke dag in de week is bespreekbaar.

eigen gereedschap is niet nodig, zware machines en elektrisch gereedschap is aanwezig. uiteraard is het wel fijn als je een basis set meetgereedschap en beitel gereedschap heb waar je vertrouwd mee bent of wilt worden.

Mvg wilco
 
Laatst bewerkt:

Houtvos

Actieve deelnemer
30 apr 2015
240
3
Maassluis
Wou dat ik mijn opleiding al reeds had afgerond, dan was dit een leuke kans geweest!

Succes met je zoektocht!
 
P

Pel

Guest
Mooi bedrijf Wilco, wat me direct opvalt dat het opgeruimd is, uit ervaring weet ik dat het daar is het fijn werken is. Je moet immers geen halve dag moeten zoeken naar een bepaald stuk gereedschap wat ik wel eens mee gemaakt heb.

Groet Pel.
 

zaagfabriek

Actieve deelnemer
4 feb 2015
200
20
Rhenen
www.instagram.com
@uncommon je hebt een prive bericht!
@husq395@Pet; Dankje!

Je bent niet de eerste die het opvalt! we werken hier elke dag dus het is fijn om een schone vloer te hebben en alles opgeruimd te hebben. Ik moet er wel eerlijk bij vermelden dat we een maand of 3 geleden verhuisd zijn en alle kasten/schapjes en werktafels met opbergruimte die ik in gedachte had om te gaan maken voordat we met opdrachten zouden gaan beginnen, zijn er nog niet van gekomen. uiteraard alles wel opgeborgen en heeft een vaste plek maar ik denk dat iedereen dit wel herkent als je het niet direct af maakt,..
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.615
1.134
Fryslân
Mooie dingen maken jullie. Ziet er erg goed uit. zou mij ook wel leuk lijken om er te werken. Maar ik heb al leuk werk :)

Één kanttekening. Ik zie op de foto's dat jullie een stihl tophandle zaag gebruiken om stukken in te korten. Voor zover ik weet mag deze zaag enkel gebruikt worden in de boom en niet voor ander werk. Mocht er ooit iets voorvallen, dan zou je hier verzekeringstechnisch problemen mee kunnen krijgen.
Misschien iets om over na te denken.
 

zaagfabriek

Actieve deelnemer
4 feb 2015
200
20
Rhenen
www.instagram.com
hoi jelmer.

Klopt, wij gebruiken deze ms150t ( kleinste stihl) vaak om schaaldelen op maat te korten icm met een 25cm blad omdat dit voor ons de meest flexibele en snoerloze oplossing is. in het verleden ook met elektrische zagen gewerkt. je snapt wel dat het snoer nog wel eens een vervangen moest worden. ook met een decoupeerzaag van maffel en reciprozagen maar dit is niet praktisch omdat het hout niet gevlakt is en vaak hol of bol is.

In de praktijk is deze zaag veiliger te gebruiken ( indien schaaldelen ondersteund uiteraard) als bijvoorbeeld een radiaalzaag van harwi oid waarvan het hout vaak klemt en vast slaat. voordeel van een kettingzaag is dat de ketting dikker is als het blad waardoor de spanning vrij kan komen tov een lint/reciprozaag ed.

diverse hoveniers gebruiken een ms201t ook op de grond om de takken af te zagen. dit is volgens de boekjes van stihl verboden omdat deze alleen geschikt is om in een staande boom vanuit de kroon te zagen.

Maw je hebt gelijk. maar als ik praktisch ga kijken in elke handleiding denk ik dat er best veel niet mogelijk is. Belangrijkste is denk ik dat je zelf een inschatting maakt of het een gevaarlijke situatie is en welke gevaren er zijn zodat je hier evt op voorbereid bent of een aanpassing maakt.

Mvg wilco
 
Laatst bewerkt:

zaagfabriek

Actieve deelnemer
4 feb 2015
200
20
Rhenen
www.instagram.com
Hi zky, een zwaardzaag hebben wij ook en is ook in sommige toepassingen ideaal. nadeel is alleen dat die altijd de volle diepte naar beneden door het hout steekt en moet je toch vaak heen en weer/schuin gaan omdat die anders niet naar voren wilt en toch klemt. nu zit er het kleinste blad op van stihl en kan je ook halverwege de plaat invallen wat met een zwaardzaag al snel gevaarlijk is.

mvg
 

tuoh

Oud hout
Heb ook al een tijdje zo een Stihl MS 150 in gebruik, fantastisch ding en heel veelzijdig voor zijn formaat. Jammer dat het machientje nog iets te groot is om in de broekzak te passen, kwam anders niet meer buiten zonder dat ding op zak;)
 

zaagfabriek

Actieve deelnemer
4 feb 2015
200
20
Rhenen
www.instagram.com
Goedemiddag Tuoh,

Het is inderdaad een zaag die ik nog wel eens mee neem in de auto om balken ( stophout) te zagen die uitsteken na het laden van hout op de aanhanger ed. vaak is het nat en vervelend om te zagen.

De stihl dealer adviseerde deze ipv een accu versie omdat je onafhankelijk kan werken en ook niet erg is als die langere tijd niet gebruikt wordt. ook als die in een koude auto ligt wat met accu gereedschap toch al gevoeliger is.
 

thomask

Nieuw lid
24 okt 2016
2
0
He wilco,

Ik had je ook nog een PB gestuurd, weet niet of je die gezien hebt!

Gr. Thomas
 

zaagfabriek

Actieve deelnemer
4 feb 2015
200
20
Rhenen
www.instagram.com
Goedemiddag Houtbewerkers,

Graag zouden we dit onderwerp nog een keer omhoog helpen. Wij hebben nog plek voor bijv op de woensdag voor een zelfstandige meubelmaker/houtbewerker/interieurbouwer die ons wilt helpen met het in eerste instantie klaar maken van opdrachten zoals projecten door de breedbandschuurder doen, frezen, borstelen en afwerken ed. Hiervoor zijn geen eigen gereedschappen noodzakelijk alleen goede gehoorbescherming, veiligheidsschoenen, bril en uiteraard positieve energie.

Met de meeste reacties die we destijds ontvangen hebben, is contact geweest en zijn er diverse geweest.

Graag contact via email info @zaagfabriek . nl

Mvg wilco
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.