Veritas combination plane

Hubert

Actieve deelnemer
26 jan 2010
331
1
Maria Hoop (L)
Wat een mooi apparaat, want zo kun je die schaaf onderhand wel noemen. Kwaliteitsspul dat generaties mee gaat. Een mooi kistje er om heen? Ben benieuwd.
 
P

Pel

Guest
Kom Wim tel er 25 jaar bij dan ben je 98 dat moet te halen zijn, t.z.t. zal de schaaf al wat gebruiksporen hebben, maar daar zal de volgende gebruiker niet mee zitten denk ik.

Groet Pel.
 

WR1944

Oud hout
Zolang ik nog kan zien wat ik doe en m'n handen niet krom staan van de rheuma ga ik door. M'n probleem is de volgende gebruiker van m'n spullen. De enige houtbewerkers in de USA die ik ken zijn ouder dan ik. En in Holland zou ik niet weten wie in m'n familie- of kennissenkring er op een goede manier mee om zou kunnen gaan. Ik wil niet dat het in een kringloopwinkel beland. Misschien kan ik via Woodcraft bijvoorbeeld een school vinden die er iets goeds mee kan doen. Maar voorlopig geef ik de pijp nog niet aan Maarten (zei ik in m'n onschuld).
 
P

Pel

Guest
Ik denk dat iedere oudere hobbyist of dat nu een hout of metaal bewerker is, hoopt dat zijn gereedschap waar je altijd zuinig en goed mee om bent gegaan, een goede plaats krijgt. En niet als wat oud ijzer, of als onwetendheid van wat is dit voor een raar ding, ergens in zo'n kringloopwinkel terecht komt. Mijn huisarts heeft een tijd lang in Malawi gewerkt, ik heb hem eens gezegd dat als ik er niet meer ben, hij mijn gutsen en kloppers en zagen voor de houtbewerkers van het dorpje in Malawi mag hebben.

Groet Pel.
 

Jos Cuypers

Actieve deelnemer
12 aug 2013
424
36
Belgie - Tongeren
Ik denk dat iedere oudere hobbyist of dat nu een hout of metaal bewerker is, hoopt dat zijn gereedschap waar je altijd zuinig en goed mee om bent gegaan, een goede plaats krijgt. En niet als wat oud ijzer, of als onwetendheid van wat is dit voor een raar ding, ergens in zo'n kringloopwinkel terecht komt. Mijn huisarts heeft een tijd lang in Malawi gewerkt, ik heb hem eens gezegd dat als ik er niet meer ben, hij mijn gutsen en kloppers en zagen voor de houtbewerkers van het dorpje in Malawi mag hebben.

Groet Pel.

Wat een toeval .... ik ben van plan naar Malawi te verhuizen... maar ik weet nog niet wanneer :rolleyes:

ps : waar ligt Malawi ?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.