Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 13

Schaal uit Lindehout

Ik ben inmiddels ook aan het houtsnijden begonnen. Op een cursus bij gerennomeerd beeldhouwdocent Ruth Vulto Gaube probeer ik mijn handvaardigheid en creatieve kant te ontwikkelen Hierbij mijn eerste werkstuk, een schaal uit Lindehout. Ik kon bij Inlands Hout een mooi blok kopen met delen schors er aan. Ik heb leren werken met gutsen en moets vooral aandacht besteden aan de vorm door vloeiend verlopende lijnen te creëren. Strokende lijnen noemen we dat in de jachtbouw De oppervlakte afwerking was voor mij een geheel nieuwe vorm van houtbewerken waar ik flink wat zweetdruppeltes mee heb gelaten..... de schaal is afgewerkt met Danish Oil.

Fons

92D18E4E-CEFD-4106-A145-1268D33BEF94.jpg

BFCC9C00-000B-4330-9538-D760AB4CEE39.jpg

167C728A-2EBB-46DB-9EF4-FFC8066B3211.jpg

8E107222-58CE-4945-A5E2-78CCB45E9FB0.jpg

42A6CD6D-20DC-49B2-9F87-6BB79C9D1CDE.jpg
    Laatst gewijzigd door Athanor; 06-02-18 om 19:26.

Die zweetdruppels hebben wel "vrucht' afgeleverd.
    Een prachtige schaal Fons. De buitenkant is geweldig.

Gaaf
    helemaal uitgelepeld met de hand ?
    Met een hamer past alles...

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Mooi schaal Fons, ook de afwerking met de guts bekapt is mooi, en zo hoort het ook te zijn, maar de meeste verkiezen schuurpapier, gaat sneller en minder zweetdruppels

Groet Pel.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Toxiq Bekijk Berichten
    Gaaf
    helemaal uitgelepeld met de hand ?
    Jazeker Een docent die er op staat dat ik een goede techniek aanleer, zodat ik op een goede manier groter werk kan maken. Echter wel een klus waarvoor ik flinke gutsen gebruik met een forse hamer, dat holt wel lekker uit!

@Nico en @Pel
    Dank mannen! Het leren werken met de guts om de structuur aan te brengen is best wel een klus, vooral het oefenen in een regelmatig maar niet eentonig oppervlak is de uitdaging.

Fons

Fons,

Mooi werkstuk, chapeau! Binnenkant geschraapt?

Groet, Hans

Wow Fons, wat een mooie schaal! Erg geslaagde combinatie van de schors en de stoere afwerking aan de buitenzijde.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wijk0983 Bekijk Berichten
    Fons,Mooi werkstuk, chapeau! Binnenkant geschraapt?Groet, Hans
    Dank Hans Ik heb niet geschraapt aan de binnenkant, maar dezelfde afwerking als de buitenkant toegepast door de oppervlakte met de guts te bewerken.

8E7F2CDD-3CD5-43D3-B289-64553BED45E8.jpg
    Laatst gewijzigd door Athanor; 06-02-18 om 22:37.

Wow Fons, echt al een mooi werkstuk. Moet maar eens bij jou op cursus

jaap

Forum Rechten