Ketting voor kettingfrees, waar te koop?

CSK

Actieve deelnemer
30 jan 2013
602
57
Provincie Zeeland
Weet iemand waar ik een ketting voor een kettingfrees kan kopen? Ik heb een stationaire kettingfrees op mp gezien voor een mooi prijsje, alleen zit er geen ketting bij.
de ‘pen’ waar de ketting om draait zit er wel op.

Wie biedt hulp? Alvast befankt.
 

CSK

Actieve deelnemer
30 jan 2013
602
57
Provincie Zeeland
Gevonden, ik moet googelen op freesketting, ipv kettingfrees :)

Maar oeps... die dingen zijn nogal prijzig. Wordt het opeens een ander verhaal.. Dan kan ik beter een kettingfrees compleet met ketting kopen.. Of toch een langgatbooropzetstuk voor mijn vlak van diktebank..
 

tuoh

Oud hout
Een kettingboor of kettingfrees werkt een stuk sneller en levert gaten af met rechte hoeken. Een langgatboor is trager maar polyvalenter:p

Bij een kettingboor zijn tandwiel, ketting en geleider zomaar niet uitwisselbaar of bruikbaar met alle kettingbreedtes. Zowel op het tandwiel als op de kettinggeleider staat altijd vermeld voor welke kettingbreedtes deze geschikt zijn. Het is dus goed mogelijk dat de geleider en het tandwiel (als dat er nog op zit) niet gaan passen voor de kettingbreedte die jij wil installeren.
 

CSK

Actieve deelnemer
30 jan 2013
602
57
Provincie Zeeland
Tja, ik ga er nog maar eens over nadenken. Een langgatboor voor m'n Kimac K260 is ook nog niet echt makkelijk te vinden schat ik zo in..
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.