Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 19 van de 19
    Vergeet de bosch inval zaag ook niet. Werkt goed gebben handige linealen van 160 cm wat beter werkt als 140 cm om een plaat can122 af te korten. En ook een lineaal van 310 om in de lengte te zagen. En aantrekkelijker geprijsd als festool

Geweldig wat een tips allemaal. Ik denk dat het inderdaad verstandig is om een wat meer 'allround' pakket aan te schaffen van degelijke kwaliteit en ter zijner tijd de tools te upgraden al naar gelang de behoefte. Degelijke spullen (tweedehands) leveren bij verkoop ook weer eerlijk geld op waardoor de afschrijving minimaal is. Zodra de set binnen is zal ik nog een voorstelrondje maken met het eerste project, welke tools en hoe ik ermee ben gevaren.

Senior Member
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Hallo Tjerk,

Nog een inkoop tip: kijk ook zeker in het buitenland als je nieuw wilt kopen. Tuurlijk, het kan een punt worden als je met garantie te maken krijgt, maar ga je voor een van de 'betere' merken dan is dat risico al een stuk kleiner. Ik heb een deel van mijn electrisch gereedschap (Makita) uit Duitsland of de UK. Let wel op dat als je iets in de UK bestelt, het voltage klopt. Met een 110V machine wil het hier niet zo erg :-)

Voor de grote machines kan een veiling ook iets leuks opleveren. Zo heb ik mijn Elektra Beckum UK200 zaagtafel incl. roltafel voor een zeer mooie prijs op de kop getikt. En vergeet bij 2e hands zoeken, de belgische marktplaats varianten niet.

Succes met inkopen doen... en met een potentiele gereedschap verslaving
    Bij mij gaat er stiekem steeds meer geld in zitten, zoals mijn laatste aanschaf: een echte Starrett combinatie winkelhaak... kost een paar centen, maar een rechte hoek is nu verdorie ook recht

ik ben bang dat de zoektocht alleen al veel verzamel-prikkeling geeft

Ik heb ooit in Amerika gewoond en nog een aantal 110v tools in gebruik met een zware voltage converter, dus dat zou niet eens veel uitmaken. UK lijkt me lastig om een zaagtafel weg te trekken, maar Duitsland of België kan natuurlijk prima. Ik zal inderdaad eens kijken wat de grote tweedehands sites zijn daar, weet ik eigenlijk niet zo goed.

Ook de UK hoeft geen probleem te zijn bij een zaagtafel. Voor mijn vader heb ik een Bosch GTS 10 XC bij Axminster besteld, omdat die door de lage Pond daar zo veel goedkoper was. Het is gewoon 230V en alleen de stekker is anders. Bij Bosch Professional is de garantie geregeld in heel Europa, dus bij een garantiegeval kan hij de zaag gewoon inleveren bij een Bosch Nederland (misschien zelfs wel bij een Bosch dealer).

Invalzaag, goede decoupeerzaag, kleine afkortzaag, frees en een stofzuiger daar kun je in principe alles mee maken wat je omschreven hebt. O ja eerst ff een werkbank op wieltjes maken
    Maar met deze machines heb ik mijn eerste winst gemaakt om daarna een zaagtafel te kopen.

Senior Member
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Ik was me even niet zeker of je hier bedrijven mocht noemen en had op het werk geen tijd om de voorwaarden nog eens door te lezen, maar zie nu meer reacties, dus het zal wel goed zijn

In Duitsland gebruik ik vooral Amazon en Idealo. Met name via Amazon is verzending naar NL geen enkel probleem en soms zelfs gratis (als amazon zelf de verkoper is)
    In de UK kom ik vaker bij Axminster, met name voor freesbitjes. Goede prijs/kwaliteit verhouding naar mijn mening en als je wat meer tegelijk bestelt, dan vallen de verzendkosten reuze mee.

Voor veilingen kijk eens op ProVeiling of BVA. En voor tweedehands is naast marktplaats, 2dehands.be een leuke site. Misschien machineseeker.nl nog, al zit daar Europa in.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Welp75 Bekijk Berichten
    . Tuurlijk, het kan een punt worden als je met garantie te maken krijgt, maar ga je voor een van de 'betere' merken dan is dat risico al een stuk kleiner.
    Daar was ik ook bang voor. Toch een Kapex in Duitsland besteld. En tot mijn verbazing automatisch een mail van Festool Duitsland met een Service All-inclusive certificaat. En zelfs in de Nederlandse taal.

Ik wou vanavond mijn Elektra Beckum PK255 (op krachtstroom) te koop gaan zetten. Machine is in zeer goede staat en vrij recent, de laatste (blauw-grijze) versie voor het Metabo werd. Met kleine roltafel, 2 amper gebruikte CMT zaagbladen en inclusief grote crosscut sled, miter sled, spline jig. Als je interesse hebt mag je mij altijd een PM sturen.

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten