Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 7 van de 7

TK: turbine voor zelfbouw afzuiging

Ik heb dringend plaats nodig in de werkplaats, daarom deze aanbieding.

Voor de zelfbouwers: Turbine Ø 320mm, aansluiting Ø 100mm. Motor 1PK 230V 2800rpm inbegrepen.
    Afhaling in Brugge.

Prijsvoorstel: €80

DSCN8111.jpg

DSCN8112.jpg

DSCN8113.jpg

Geen enkele reactie? Is de vraagprijs te hoog?

Jammer maar eind deze week gaat de turbine in het oud ijzer.

Dag Paul,

Heb je er een idee van hoeveel lucht ie ongeveer kan verplaatsen?

En maakt ie veel lawaai of niet?

Alvast bedankt

liglinisterglenn,

De turbine heeft een Ø van 320mm, is 75mm breed, heeft 12 rechte schoepen, 2 aansluitingen Ø 100mm en draait aan +/- 2800 toeren.
    Met deze gegevens moet de luchtverplaatsing te berekenen zijn. Met een andere poelie op de motor kan de luchtverplaatsing aangepast worden.

Een turbine met een open riemaandrijving maakt uiteraard lawaai, veel of weinig is moeilijk te beoordelen. Hij heeft altijd buiten gestaan onder een afdak.

Deze stof/spaan afscheider (met spanband voor stof- en opvangzak) krijg je er ook nog bij.

DSCN8125.jpg

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PaulRT Bekijk Berichten
    Geen enkele reactie? Is de vraagprijs te hoog?

Jammer maar eind deze week gaat de turbine in het oud ijzer.
    Die snap ik ff niet....
    je vraagprijs is 80 euro voor een oud ding waar misschien best nog veel werk aan zit
    Geen reacties en dan gooi je hem weg ? neem dan met minder genoegen, misschien maak je er iemand blij mee die niet zo veel te besteden heeft (zijn er genoeg)
    Met een hamer past alles...

Ik snap ook niet dat de vraagprijs (altijd bespreekbaar) overdreven is. Voor die prijs heb je ongeveer een halve motor, om van de SKF lagerblokken nog maar te zwijgen. Wat ik ook niet snap is dat de eerste reacties er pas gekomen zijn nadat oud ijzer ter sprake kwam.

Het is een oud ding en er is een beetje poetswerk aan, maar het doet nog altijd wat het moet doen en is direct inzetbaar.

Nu ja, dat is niet heel vreemd
    Kijk als men (ik noem maar wat) 100 euro vraagt
    En iemand kan niet veel missen (zeg 25) dan is de kans groot dat hij een ander niet tegen de schenen wil schoppen omdat het bod (ondanks wellicht bespreekbaar) erg laag ligt

stond een advertentie: bod bespreekbaar oid zou het (gevoelsmatig) een andere kwestie zijn denk ik

Mijn reactie is goed bedoeld hoor paul, zou het gewoon jammer vinden spullen bij het vuil te zien belanden
    Met een hamer past alles...

Forum Rechten