Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 15

mijn woodworking.nl cnc machine

Ben maar zo vrij er een apart topic van te maken, zodat we een beetje zonder te veel zijsprongen de bouw kunnen volgen. Heb bij John en Pascal eentje besteld waar ze afgelopen weekend mee zijn begonnen. Omdat het de eerste bouwen zijn hem samen en maken er wat instructie filmpjes van, waar andere bouwers, ook van een geheel eigen machine, weer voordeel van hebben.

Kreeg vandaag al de eerste goodie binnen, een Mafell freesmotor. Die van Kress staan ook erg goed bekend, maar dit leek me een leuk alternatief en Mafell heeft ook een naam op te houden.

Op het filmpje zien we onze constructeurs aan het werk .....

jaap

mafell freesmotor.jpg

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Mooi initiatief Jaap om een apart topic aan te maken, daar kunnen CNC bouwers, en toekomstige CNC bouwers weer veel van leren.

Groet Pel

Leuk!!!! ik ga het volgen!

Leuk, maaruh....ik zie wel een paar handelingen waar ik de kriebels van krijg, spanen wegvegen bij een draaiend blad
    Met een hamer past alles...

Inderdaad, en dan zelfs niet met een veger maar met de hand.

Ik zie ook een gave zaag machine...

jaap

De zaag is de nieuwste aanwinst in het 'machinepark', erg content mee.
    Gekocht voor hout, en dat gaat ook goed, maar het is van origine een afkortzaag voor metaal en non-ferro.
    Zit een versnellingsbak op van 90-4000 toeren.
    Komt nu erg goed van pas bij het bouwen van de cnc machines!
    Wie van hout houdt, houwt hout.

Vandaag na een hoop vertraging eindelijk het mechanische deel van de woodworking.nl cnc machine voor jaap klaar gemaakt.Het is een robuuste machine geworden en de verbeteringen tenopzichte van het prototype van de beurs vorig jaar pakken goed uit.vandaag hebben we ook het kastje gefreest waar de elektronica in komt, later deze week sluiten we de elektronica aan en kunnen we proefdraaien.BD43EBC2-7F88-4444-BDED-EE53BFDB59E0.jpg2CD9F12B-269D-411D-BB78-53E36F83381D.jpgIMG_4227.jpgEDD100A5-9478-43A0-8179-C9B9C694D7EE.jpg960591CE-9737-4474-8687-0BBC83E9DDB9.jpgFBF6C635-2414-4CE1-BCA4-6E456F5561F4.jpg
    Laatst gewijzigd door JOHN LAMERS; 18-03-18 om 18:08.

Nog een paar details van de CNC machine van Jaap.

cnc details.jpg

Alle pasvlakken zijn nagefreesd voor haaksheid, daarna geboord en getapt.
    2018-03-04 11.24.52.jpg

De spindelmounts hebben een gekotterd gat met een glijdende passing voor de spindel.
    De bout lichtjes aandraaien klemt de spindel.
    Ook de onderkant en daar waar de boutkoppen afsteunen is vlak gefreesd.

_MG_0896.jpg

Veel van de onderdelen en de frames voor de andere 4 machines zijn inmiddels ook voorbereid.
    2018-03-04 21.51.00.jpg
    Laatst gewijzigd door XL500SZ; 19-03-18 om 22:08.
    Wie van hout houdt, houwt hout.

mooie en proper afgewerkte cnc machine veel plezier ermee

Grt

Cnc Albert

Forum Rechten