Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 5 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 42

TK: tandwiel aangedreven kolomboormachine

Ik heb dringend plaats nodig in de werkplaats, daarom deze aanbieding.

Tandwiel aangedreven kolomboormachine ABORGA E825
    - MK3
    - uitlading 225mm
    - kolom Ø 100mm
    - pinole Ø 60mm
    - pinoleslag 110mm
    - tafel Ø 350mm
    - afstand tafel tot pinole max 800mm
    - tafel draaibaar en verplaatsbaar over 625mm
    - boorkop draaibaar en verplaatsbaar over 130mm
    - totale max hoogte 1730mm
    - voet 500x400mm
    - diepte aanslag
    - MK uitwerper
    - 8 snelheden 100 tot 2080/rpm
    - motor 2 snelheden 0,9 / 0,65 Pk
    - 3x230V

Ook te gebruiken op 3x400V met trafo, of mono 230V met frequentieregelaar.

De machine is in uitstekende staat (de tafel heeft amper gebruikssporen) en kan werkend gecheckt worden.
    Afhaling in Brugge.

Prijsvoorstel voor deze brok Zweedse degelijkheid: €350

DSCN8119.jpg

DSCN8120.jpg

DSCN8121.jpg

DSCN8124.jpg

Aan het aantal reacties te zien, is hier blijkbaar geen belangstelling voor een oerdegelijke kolomboormachine.

Ik ben bang dat, hoe degelijk deze machine ook mocht zijn, je mensen afschrikt met je vraagprijs. Voor dat geld koop je een nieuwe met garantie, die mogelijk minder degelijk is maar wel glimt...

Dat geldt overigens ook voor de andere artikelen die je te koop aanbiedt. Je moet dan maar net iemand treffen die precies nu naar jouw boormachine/wielen/... op zoek is. Dan kan de verkoop wat langer duren.

Met lagere prijzen kan je een gelegenheidskoper treffen die denkt 'ach, voor die xx euro koop ik hem, niet direct nodig maar altijd handig'.

Ik denk dat het probleem eerder toe te schrijven is aan de 3 x 220 motor. De prijs voor zo'n boormachine is heel netjes.

Als je op één of andere manier bij de aansluitingen van de motor kan kijken of hij nu in driehoek is aangesloten en ook in ster aangestuurd kan worden met 3x380V, weet je meer.

Het is dat ik al een fijne kolomboor op krachtstroom heb, maar ik heb vroeger met zo'n Arboga gewerkt, en het zijn fijne machines!

@Don_Paul, je koopt inderdaad een nieuwe voor die prijs, maar dan moet je er wel de V-snaren bijnemen.
    Een kolomboormachine met tandwielen in die grootte betaal je minimum 4x de vraagprijs (en die is altijd bespreekbaar).

@chevy66, ik heb het reeds aangehaald in de eerste post: met een trafo kan de machine op 3x400V draaien en met een frequentieregelaar op mono 230V.

@Jurriaan, de motor heeft 2 snelheden en kan dus niet omgeschakeld worden.

Voor mij zou het geen probleem zijn, maar ik denk dat veel mensen het liefst een machine kopen waar ze direct mee kunnen werken. Je hebt er geen trafo of fr bij, dus die moeten ze dan weer zelf gaan regelen. Ik denk dat je koper uit belgie gaat komen, waar ze nog 3 x 220 hebben. Maar het zijn geweldige boormachines.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PaulRT Bekijk Berichten
    Aan het aantal reacties te zien, is hier blijkbaar geen belangstelling voor een oerdegelijke kolomboormachine.
    gaat hij anders bij het oud ijzer.

onbegrijpelijk

Paul als je prijs bijsteld dan belandt een mooie machine niet bij oud vuil
    Laatst gewijzigd door Toxiq; 14-02-18 om 18:44.
    Met een hamer past alles...

Forum Rechten