Het verschil tussen deze 2 pijp klemmen

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.097
235
Goeree-Overflakkee

Ze werken uitstekend. Ze hebben een grotere klemkracht dan dat je ze met de hand aan kan draaien. Het enige nadeel is dat ze geen pootjes hebben, ze vallen dus soms om. Met een blokje hout is dit op zich makkelijk te voorkomen.

Ik heb er een stuk of zes. Bij de eerste heeft het een tijd geduurd voordat ik de juiste maat gasbuis had gevonden, en nog langer voordat er draad aan gesneden was. Later kwam in m'n huis vele meters gasbuis vrij, wat al voorzien was van schroefdraad. Helaas roesten de buizen wel flink. Ik gebruik ze zo weinig dat ik weinig zin heb ze schoon te maken en te lakken.
 

workingwithwood

Actieve deelnemer
22 okt 2008
534
87
Stiens
Dag,

Ik heb pijpklemmen op blackpipe zoals ze dat in Amerika noemen. Is dat gasbuis? Dat werkt prima.
Ik heb een set kortere pijpen en die zijn gegalvaniseerd. Werkt wel maar er zit een laagje (zink?) op en dat stroopt er hier en daar een beetje af.
Als je aan zwarte pijp kunt komen, is dat beter is mijn tip.
Kan ook zijn dat ik gegalvaniseerde pijp van mindere kwaliteit heb.

André
 

WR1944

Oud hout
In mijn huis vond ik 3/4" zwarte gaspijp in het plafond van de kelders die niet meer in gebruik was. Ik heb die pijpen kunnen loskoppelen van elkaar en kwam zo gratis aan een aantal lengtes. Met de aanschaf van 4 sets Jörgensen pijpklemmen had ik er evenveel pijpklemmen bij. Met 10 stukken pijp in verschillende lengtes heb ik een hoop keus.
Als de pijp gegalvaniseerd is zal het laagje er niet zo gemakkelijk van afstropen. Als de pijp met zinkverf is behandeld wordt het al een ander verhaal.
 

Wim01

Actieve deelnemer
2 mrt 2016
43
11
Leiden
De toolstation verkoopt voor een redelijke prijs pijpen die reeds getapt zijn, werken perfect!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.