Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 24

Het verschil tussen deze 2 pijp klemmen

Goedendag, over een poosje wil ik misschien meerdere pijp klemmen kopen, maar ik heb de keus tussen een goedkoop model, en een iets duurder model van bessey.

Aan de ene kant neig ik naar die van bessey, maar da's puur omdat ze goed gereedschap maken qua lijmklemmen.

Hebben jullie hier advies/ervaring mee?

Alvast vrienden.

Gr Danny

Dit zijn de links:

De goedkopere: https://www.conrad.nl/nl/brueder-man...ik-800740.html

En die van bessey: https://www.conrad.nl/nl/buisschroef...duct%20Details

Ik gebruik vaak pony buisklemmen. Het vergrendel mechanisme is daarvan het zelfde als van bessey. Dit werkt erg goed en al vele jaren. Persoonlijk vind ik die pootjes ruk. Ik koppel de buizen met 90 gr koppelstukken van kee clamp. Buis erdoor en de klemmen blijven netjes rechtop staan.

Die pony buis klemmen, is dat iets wat in Nederland verkrijgbaar is?

En hoe zien ze eruit

Die van bessey hebben pootjes waardoor je ze kan neerzetten dat zou naast de afwerking en naam voor mij de keuze op die van bessey doen uitkomen

Volgens mij waren de jorgenson pony buisklemmen het eerst. Ze werden in de usa gemaakt en werden door iedereen gebruikt. Ik leen ze van een collega houtbewerker, wiens zus in de usa woont. Bij elk bezoek aan nederland gaan er weer een paar setjes in de koffer. Ik denk dat je in nederland net zo goed die van bessey kan kopen. De pootjes aan het verschuifbare stuk zijn niet handig. Je hebt over het algemeen maar een paar lengtes buizen. Als je dan de losse bek teveel in moet schuiven, kiept hij achter over. Als je de buizen koppelt met die kee clamps, krijg je een geheel, waardoor je net zo makkelijk twee balkjes kan lijmen als een tafelblad.

Ik heb deze onlangs aangeschaft en was aangenaam verrast van de kwaliteit . https://www.baptist.nl/houtbewerkers...-4-stalen-pijp

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chevy66 Bekijk Berichten
    Ik gebruik vaak pony buisklemmen. Het vergrendel mechanisme is daarvan het zelfde als van bessey. Dit werkt erg goed en al vele jaren. Persoonlijk vind ik die pootjes ruk. Ik koppel de buizen met 90 gr koppelstukken van kee clamp. Buis erdoor en de klemmen blijven netjes rechtop staan.
    Over die koppelstukken van kee clamp,

Ik snap dit niet helemaal, zou je dit willen toelichten?

Ik denk dat chevy bedoelt alle buisklemmen te koppelen dmv een andere buis daar dwars op mbv die 90 graden koppeling (zoals hier)

Nu begrijp ik het, bedankt

Ik neem aan dat je mijn topic over het maken van pijpklemmen al hebt gelezen De klemmen die ik bij Fine Tools heb gekocht zijn soortegelijk aan die van Baptist in het vorige bericht, prijs ontloopt elkaar niet zo veel. Pijpmateraal is in Leeuwarden prima te verkrijgen.

Fons

Forum Rechten