Stoel

P

Pel

Guest
Mooie stoel Caspar, ook mooi vorm gegeven, dit lijkt me een stoel waar je heel makkelijk in zit, ondanks dat het een houten stoel is, veel houten stoelen zitten niet fijn als je er een tijdje op moet zitten.

Groet Pel.
 

Piet Groeneweg

Actieve deelnemer
13 mei 2013
612
10
H'meer
Leuke stoel, maar ook een leuk stukje optisch bedrog.
Op de eerste en laatste foto lijkt het net dat er een spijl van de linker voorpoot naar de rechter achterpoot loopt. :)
 
Laatst bewerkt:

Roeland

Post veel
22 feb 2009
1.713
817
Akkrum
www.meubelmakerijbrekelmans.nl
Bedoel je dat de bovenkant dicht is?

Nee, meer het volume, de ruimtelijke vlakken, zijden en rug zijn wat "dichter" en voorzijde en achter zijde onder de zitting zijn open 1 dwarsspijl die de ruimte doorklieft. Kortom voor mijn gevoel iets te open een tweede spijl aan de voorzijde ter hoogte van het midden tussen de 1ste en 2de spijl en aan de achterzijde een tweede spijl ter hoogte van het midden van de 2de en 3de spijl. Zo komt er wat meer balans en rust in het ontwerp.
Ik hoop dat je m'n verhaaltje begrijpt :)

Groetnis, Roeland

spijl=ligger/regel :)
 
Laatst bewerkt:

gpf

Actieve deelnemer
11 aug 2010
548
155
Zutphen
Ik durf het werk van de Meester Stoelen Maker nauwelijks te becommentariëren echter de kromming achter is misschien ietsje veel?
 
P

Pel

Guest
Ik durf het werk van de Meester Stoelen Maker nauwelijks te becommentariëren echter de kromming achter is misschien ietsje veel?

Ik denk het niet gpf, door die iets overdreven kromming in de rug zit deze stoel heel gemakkelijk, bij veel houten stoelen is de rug veelal te recht.

Groet Pel.
 

Joost79

Actieve deelnemer
27 mei 2017
454
139
Apeldoorn
Mooi stoel! Complimenten!! Heel erg gaaf!

Het valt me op dat je filmpjes en nu ook je posts nooit vergezeld gaan van veel (of uberhaubt) enige tekst & uitleg, terwijl dit ze wel enorm veel meerwaarde mee zou geven. Is er een reden voor dat je je creaties of je werkwijze (zoals het filmpje van het schaven) niet voorziet van commentaar en toelichtingen?
 

Roeland

Post veel
22 feb 2009
1.713
817
Akkrum
www.meubelmakerijbrekelmans.nl
Is ook niet nodig. Het dwingt je tot goed kijken en daar leer je veel van.
Een uitleg lees tekst kan op diverse manieren uitgelegd worden een beweging en of schaafhouding niet (in mijn ogen dan he)

Groetnis, Roeland
 

Joost79

Actieve deelnemer
27 mei 2017
454
139
Apeldoorn
Ben het wel en niet met je eens :)

Eens dat je er goed van leert kijken, maar de reden waarom iets gedaan wordt of wat de gedachte/opdracht/idee achter de stoel vind ik enorm interessant (ben vast niet de enige :)). Evenals meer informatie over de manier waarop iets gemaakt is (al kan ik in dit geval met 99% zekerheid gokken dat het handwerk is), geeft meer diepte aan het ontwerp, de post en de creatie. Maar dat is enkel "my humble opinion" :D
 

Nico Kliko

Actieve deelnemer
14 dec 2014
423
30
Nijmegen
Mooie stoel zeg!
Ik probeerde op je site te komen. Maar die lijkt niet te werken.. Klopt dat? ben benieuwd naar je andere werk!

Groeten,

Nico
 

Hunto

Post veel
21 jan 2014
823
27
Drenthe
Ik denk het niet gpf, door die iets overdreven kromming in de rug zit deze stoel heel gemakkelijk, bij veel houten stoelen is de rug veelal te recht.

Groet Pel.

Als ik het mij goed herinner van toen de site van Caspar (nog) wel werkte, is het ook een stijlkenmerk van zijn ontwerpen.
Overigens hebben/hadden we hier op de site nog iemand die stoelen ontwierp met de sterke kromming van de rugleuning.
Het geeft de stoelen een eigenwijs karakter.
 

Caspar Labarre

Actieve deelnemer
4 okt 2008
677
0
Ben het wel en niet met je eens :)

Eens dat je er goed van leert kijken, maar de reden waarom iets gedaan wordt of wat de gedachte/opdracht/idee achter de stoel vind ik enorm interessant (ben vast niet de enige :)). Evenals meer informatie over de manier waarop iets gemaakt is (al kan ik in dit geval met 99% zekerheid gokken dat het handwerk is), geeft meer diepte aan het ontwerp, de post en de creatie. Maar dat is enkel "my humble opinion" :D


Wat zou je willen weten?
 

Caspar Labarre

Actieve deelnemer
4 okt 2008
677
0
Mooi stoel! Complimenten!! Heel erg gaaf!

Het valt me op dat je filmpjes en nu ook je posts nooit vergezeld gaan van veel (of uberhaubt) enige tekst & uitleg, terwijl dit ze wel enorm veel meerwaarde mee zou geven. Is er een reden voor dat je je creaties of je werkwijze (zoals het filmpje van het schaven) niet voorziet van commentaar en toelichtingen?

Beste Joost,

Ik doe het expres niet in mijn filmpjes omdat ik wil dat mensen enkel kijken. Dit wil niet zeggen dat ik geen vragen wil beantwoorden, in tegendeel. Het filmpje zonder tekst is juist bedoeld om vragen op te roepen! Ik schat in dat de mensen die naar mijn films kijken er allemaal iets eigens uit kunnen halen, daartoe wil ik ze vrij laten, daarom zeg ik niets dat hen op andere gedachten zou brengen.

Ook geloof ik dat er zoals Roeland zegt een tekort is aan beweging en observeren op youtube.
Afgezien van de nare autoriteit en machtsstructuren, hadden denk ik die oude leerjongen, leermeester verhoudingen wel als voordeel dat er niet teveel woorden werden gebruikt om iets duidelijk te maken. En je wilde, als elke jongeling, lijken op de volwassenen die routinematig en soms nonchalant hun handelingen uitvoerden. Geen studieboek vol van informatie die in de weg lag om dit dan ook snel op te pakken. Je zou het knulletje dat in betondorp dagelijks aan het ballen was toch ook niet om zijn beweegredenen vragen? Je ziet wat er toe doet...En als je iets mist of wilt vragen dan geef ik graag antwoord. Al kunnen die antwoorden wel eens met de tijd veranderen..
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.