Oud Handgereedschap, Opknappen En Leren Gebruiken

Caspar Labarre

Actieve deelnemer
4 okt 2008
677
0
Zet mij ook maar op de lijst. Ben al een keer eerder geweest op een cursus 'schaven maken' en dat was toen best leerzaam.

Als er nog cursisten op zoek zijn naar oude schaven om op te knappen (of zagen om te vijlen) dan ben ik gaarne bereid om een paar dozen mee te nemen om even uit te lenen...

Wauw geweldig! Leuk dat je interesse hebt. Ik noteer je naam!
 

nederhout

Actieve deelnemer
15 okt 2017
188
43
Ik heb interesse, maar autogebrek betekend wel dat ik mogelijk begintijd, bereikbaarheid e.d. mee moet wegen.
 

Pine

Actieve deelnemer
6 nov 2015
552
8
@ Caspar
Het begint al gezellig te worden ;)
Bij hoeveel mensen word deze masterclass haalbaar ?
Het lijkt mij erg interessant en kan niet wachten .
 

Caspar Labarre

Actieve deelnemer
4 okt 2008
677
0
@ Caspar
Het begint al gezellig te worden ;)
Bij hoeveel mensen word deze masterclass haalbaar ?
Het lijkt mij erg interessant en kan niet wachten .[/QUOT

Ik heb u genoteerd! We hebben minimaal 7 mensen nodig om een cursusdag te kunnen geven.
 

Caspar Labarre

Actieve deelnemer
4 okt 2008
677
0
Beste Mensen,

Ik heb vorige week iedere geïnteresseerde een PM gestuurd en zes van de elf mensen hebben gereageerd. Misschien zitten er mailboxen vol..? Zouden de mensen die nog niet hebben gereageerd dat willen doen!? mocht ik het bericht opnieuw moeten versturen laat het me even weten en anders hoor ik graag of u komt.

Groetend,

Caspar
 

HBhout

Actieve deelnemer
17 aug 2015
268
0
capelle
casper, Het lijkt mij ook leuk om De cursus bij te wonen. Hoe haalbaar het is voor mij om er te komen en wanneer weet ik nog niet. Maar ik ontvang graag nadere als dat kan:)
 

Richard81

Actieve deelnemer
24 jul 2016
59
0
Wageningen
Hoi Casper,
Ik had gereageerd op je bericht verder heb ik geen reactie terug gekregen. Ik neem aan dat je me bericht wel ontvangen heb?
 

coko

Post veel
6 apr 2008
1.138
3
Nederweert
@ HBhout en Wim de info die ik van Caspar heb ontvangen is dat de cursus plaats vind op zondag 22 april van 9:30 tot 16:00 in Egmond aan den Hoef.
Wij maken er gelijk een weekendje aan zee van, heb er zin in!
 

coko

Post veel
6 apr 2008
1.138
3
Nederweert
Vond het ook erg leerzaam en gezellig. Caspar en natuurlijk ook Henk en alle cursisten bedankt voor de leuke dag!
 

nederhout

Actieve deelnemer
15 okt 2017
188
43
Ik vond het een het zeer gezellige, informatieve en geslaagde dag.
Nog heel erg bedankt voor het creëren van deze mogelijkheid, en ik hoop dat er in de toekomst misschien nog andere zullen plaatsvinden.

Mvg,

Jay
 

Caspar Labarre

Actieve deelnemer
4 okt 2008
677
0
Henk en ik zijn ook erg tevreden over hoe het is gegaan en wat ons betreft ook zeker voor herhaling vatbaar.

Ik was erg onder de indruk van de toewijding en leergierigheid van iedereen en heb veel plezier gehad bij het uitleggen en voordoen.

Ik hoor ook graag waar ik meer aandacht aan zou kunnen besteden en in zou kunnen verbeteren voor een volgende keer!

Groetend,

Caspar
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.051
1.682
Terkaple
www.woodworking.nl
Het was een erg leuke en ook leerzame dag. Casper krijgt het voorelkaar om met al zijn kennis en bevlogenheid je weer een stap voorwaarts te laten maken. Heb maandagavond laat nog even met de nieuw opgedane kennis een schaaf geslepen en ingesteld en tot mijn grote vreugde een heel lastig plankje gestreept plankje esdoorn mooi glad en glanzend geschaafd. Het is echt een openbaring om te zien en te voelen dat het allemaal nog wel wat beter kan. Ook ik heb mijn kennis deels van internet en Youtube, maar er gaat niks boven live, zelf zien hoe het nog beter kan. En Caspar kan dat, hij is jaren bezig om te ontdekken, proberen en oefenen om zijn techniek te verbeteren. En hij kan het ook hartstikke leuk brengen, hij deelt zijn kennis met zo veel plezier dat het aanstekelijk werkt. Ik had een oude schaap schaaf meegenomen, die ik zelf weer in orde had gebracht en die op niet al te moeilijk hout wel mooie krulletjes maakte, maar op een moeilijk plankje alle kanten op stuiterde. Nadat Caspar met veel aandacht en zorgvuldigheid de beitel had 'geslepen' werkte het ding plots met 2 vingers en liet op het moeilijke plankje een prachtig glas oppervlak na.
Ook een oude schaaf die een mede cursist in de afvalbak op zijn werk had gevonden, werd door Caspar onder handen genomen en liet daarna op hetzelfde plankje een prachtig glanzen en super glas oppervlakte na. Een stuk beter dan mijn eigen Lie Nielsen no4. En dat moet je meemaken om overtuigd te raken dat het altijd beter kan, dat je gereedschap aan een paar basisvoorwaarden moet voldoen en dat je weet hoe je die tot stand brengt. Vele malen beter dan een YT filmpje.

En dank aan Henk Jonker van de Meubelvakschool in Egmond aan de Hoef voor het ter beschikking stellen van zijn prachtige cursusruimte, de prima lunch en natuurlijk zijn verhalen. Een hele leuke dag met mede-forummers en zeker voor herhaling vatbaar.
Heb Caspar ook gevraagd om een lezing te verzorgen op Open Dag Hout op 21 oktober en dat hij daar een paar dingen kan laten zien.

jaap

P4220113.jpg

P4220115.jpg

P4220120.jpg

P4220121.jpg

P4220127.jpg

P4220131.jpg

P4220132.jpg

P4220135.jpg

P4220139.jpg

P4220143.jpg

IMG_1259.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.