Wat was de meest interessante post van 2010?

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.255
303
Heelsum
Niet zelf bedacht maar naar een opmerking van Jaap uit het stofafzuigtopic...

Wat vonden jullie het meest interessante topic in dit forum in 2010 en waarom?

Leuk als je ook een link naar het betreffende topic post zodat iedereen makkelijk na kan lezen?
 

Creatief_Met_Hout

Actieve deelnemer
2 jul 2010
246
3
Voor mij waren dat alle post die betrekking hadden op een vlak vandiktebank, en zaagtafels.
Dit omdat ik hier naar op zoek ben geweest.
Uiteindelijk heb ik een HM1 te pakken gekregen met zaagtafel en freestafel erbij.

Moet eerlijk toegeven dat ik nog steeds bezig ben om aan en afvoerblad recht te krijgen en de messen er netjes in te zetten. (chronisch tijdgebrek en andere prioriteiten)
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.058
1.691
Terkaple
www.woodworking.nl
De stoffilterinstallatie van Kor Kies(t) staat hoog op mijn lijstje. Echt een topic waar iedereen wat aan kan hebben, waar ook meer forummers bij betrokken raken voor tekeningen en elektronica, en waar Kor ook nog de service van de filters wil leveren!
De werkbanken van Jan van Dijk en Seek
Eigenlijk alle postings van Andre Touh
Wilco Woodworker met zijn beitel avontuur (wat nog steeds een vervolg moet krijgen!!)
Het prachtige draaiwerk van Jan Pranger die ook altijd klaar staat met raad en goede tips en als je bij hetm thuis komt met koffie.
Alle bijdragen van Annette Khoenen. Vlak voordat wij weggingen ben ik nog een middag bij haar geweest en ze maakt zulke gave dingen, zo clean en crispy, super gewoon!
Mooiste werkstuk is voor mij de prachtige kast die Sergej Kirilov van Intarsio gemaakt heeft en waar dopeling zo attent over gepost heeft. Het is jammer dat Sergej het niet aandurft om in het Nederlands te posten, want hij heeft in het verleden les gegeven in ST. Petersburg en is een bijna een wandelende encyclopedie over meubelen en het maken er van.

Maar het zit hem ook in allerlei kleine bijdrages, tips, opmerkingen, ik moet ook zeggen dat houtbewerkers een vriendelijk volkje is, er is bijna geen chagerijnig woord geschreven!

jaap
 
A

Athanor

Guest
Ik ga niet kiezen. Jaap heeft al een aardige opsomming gegeven van de interessante zaken die zoal hier langs komen, en zoals gezegd er is veel meer. Belangrijk is de openheid die we kennen voor het stellen van vragen en de ruimte die we elkaar gunnen om het "niet te weten". Daarmee leren we elke dag van elkaar, zowaar een opgave en misschien zelfs een uitdaging voor het leven buiten de houtsfeer.

Fijn dat we binnen dit forum in een geest van gelijkwaardigheid elkaar ontmoeten en ik wens iedereen een fijne oudejaarsavond toe!

Fons
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.