Dovetail Infill schaafje

Geck0

Actieve deelnemer
Dovetail Infill Schaafje = gelukt

De laatste stap van de zwaluwstaarten inklinken verliep best soepel., daarna hout op maat maken en veel schuur werk.
Was zeker een leuk project vooral met al het verschillende hout en metaal werk erin.

Uiteindelijk qua houtkeuze zat ik te twijfelen maar gekozen voor padoek want dat blijft toch mijn favoriet ;)

Vind zelf nu ik met wat zonlicht er naar kijk dat de messing zijkanten ff meer geschuurd en gepoetst mag worden., daarna volgt zeker weten een filmpje ervan met wat schaaf actie erin! xD

Ook staan er wat meer foto's van het maken op mijn blog ;)
IMG_2574.jpg
IMG_2576.jpg
IMG_2573.jpg
IMG_2571.jpg
IMG_2570.jpg
 

leroy

Post veel
23 jul 2010
1.023
32
Hey hallo
Ziet er super netjes uit
Schaaft zeker ook als een zonnetje 🌞
Veel plezier ervan
Mvg Leroy
 
P

Pel

Guest
Een gaaf schaafje wat je gemaakt hebt, maar een woord wat hier van toepassing is, Prachtig!

Groet Pel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Een juweeltje! De kanten nog even strak schuren en als je de lat echt hoog legt, de kanten van het messing afschuinen en polijsten. Maar pet af, zoals het nu al is.

jaap
 

Geck0

Actieve deelnemer
:) Omdat ik nu elke keer met zo véél voldoening schaaf met mijn nieuwe eigen infill smoother!

Heb ik een nieuw "projectje"
't Wordt een klein blokschaafje in zo'n Coffin shape
Deze krijgt ook zwaluwstaartjes in staal en messing + hout wordt bocote
De beitel is 38mm breed ., lengte van schaaf wordt zo'n 17ish cm

Ben al begonnen met de zool., en ga van de week wat messing scoren ^^
IMG_2614.jpg


IMG_2675.jpg
IMG_2680.jpg
IMG_2682.jpg
IMG_2689.jpg
 

Geck0

Actieve deelnemer
Mooie schaaf en heel mooi werk.
Waar haal jij je messing...?

Zelf woonachtig in Heerhugowaard dus ik ging eerst naar Overdie Staal Alkmaar, daar geslaagd voor het staal en op hun aanraden naar Beverwijk Motorenco BV gegaan voor messing.
Gigantische zaak! Slaagde in alles ., zelfs iets precies op maat laten knippen geen probleem.


Mee eens! Vooral ook het tingieten! Hoe maak je die gietmallen nu uit die brok steen?
Haha thnx! Raymond en Wilco
Ja de mallen maken met speksteen is best leuk proces heb het via mijn oude hobby Re Enactment (15eeuws) geleerd van een kundig man.
Zit ook een heel idee achter, zoek maar eens "Pelgrim Insignes" op in Google
 

Geck0

Actieve deelnemer
Nu met de zijkantjes bezig.
Heb ze eerst uitgezaagd en toen pas gaan buigen., keek er ff tegen op maar het gaat goed dus "Go with the flow!" ^_^
Na dit kan ik de nesten overtekenen en dan alles pas krijgen en in elkaar tikken
IMG_2759.jpg

IMG_2760.jpg

IMG_2761 kopiëren.jpg
IMG_2762 kopiëren.jpg
IMG_2763.jpg
De vorm komt best goed uit :)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.