Siliconen connectors afzuiging?

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.734
397
Ik ben bezig met een afzuiging samen te stellen voor de kleinere elektronische machines. Aangezien ik een allegaartje heb van merken, is de aansluiting van de afzuiging vaak ook verschillend. Waaronder ook 2 vrij platte aansluitingen op bijvoorbeeld een Makita schuurmachine.

Nu stootte ik hierop, dat leek me de ideale oplossing aangezien ze uit zacht/buigzaam siliconen bestaan.. Alleen is het een firma in de UK, en tellen zij standaard 20£ verzending naar het vaste land. Een beetje veel voor 10€ aan connectors :rolleyes:

Heeft er iemand een idee waar ik deze (of iets gelijkaardigs) korter bij huis kan vinden? Google stelt teleur...

hghxg.JPG
sfsfs.JPG

Amazon.co.uk vond ik ze wel, maar ook die verzenden niet naar België. Ik vond wel deze kit op Amazon.de, waar je enkel de set incl slang kan kopen:
61d7PRsRwmL._SL1000_.jpg

Maar ik twijfel of die flexibele delen gaan passen op de platte aansluitingen, en ik lees ook negatieve dingen over de slang. Het is een type slang dat uit kan rekken van 1 tot 4 meter oid., en velen klagen over het feit dat de slang vrij snel dichtklapt door de zuigkracht.
 

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.734
397
Nee degenen die jij laat zien zijn verstevigd aan de binnenkant, dus vrij stug, en meer bedoeld om ronde leidingen met elkaar te verbinden. Toch bedankt om mee te denken!
 

fganon

Actieve deelnemer
16 jan 2015
110
0
Asse, Belgie
Hi Petrolhead,

Ik heb een tijdje terug het onderste setje gekocht - bij Ruthlands in de UK - tesamen met wat andere zaken om de verzendkosten wat te drukken.

De flexible delen passen idd op ronde en platte aansluitstukken (Bosch, Festool, etc ...) Dus die zijn wel goed en veelzijdig

Maar, het verhaal van het dichtklappen van de slang zoals boven beschreven klopt i.d.d. - en dat is wel wat lasting omdat je dan behoorlijk aan je machine moet sleuren.

Ik gebruikt hem dus bijna nooit meer.

grts
 

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.734
397
Vreemd.. Als ik vanuit de zoekresultaten bij Axminster doorklikte kreeg ik hun foutvenster met "must be something wrong or went down the extractor" of weet ik veel wat er allemaal stond :rolleyes: Maar nu kan ik het ook gewoon zien staan. Alleen de prijs.. Als ik er 2 van koop zit ik excl verzending al boven de prijs voor 3 stuks incl verzending van de eerste firma.

Nu, ik ben nog in afwachting van een antwoord van Axminster betreffende een fijnstoffilter. Als ik die uiteindelijk via hun ga kopen, laat ik er eentje meekomen om te testen. If not, ga ik maar gewoon de drie blauwe connectors bestellen (tenzij er iets uit de bus komt aan deze kant van de Middellandse Zee) Bedankt alvast!
 

jefmen

Moderator
23 nov 2009
1.054
62
Vreemd.. Als ik vanuit de zoekresultaten bij Axminster doorklikte kreeg ik hun foutvenster met "must be something wrong or went down the extractor" of weet ik veel wat er allemaal stond :rolleyes: Maar nu kan ik het ook gewoon zien staan. Alleen de prijs.. Als ik er 2 van koop zit ik excl verzending al boven de prijs voor 3 stuks incl verzending van de eerste firma.

Nu, ik ben nog in afwachting van een antwoord van Axminster betreffende een fijnstoffilter. Als ik die uiteindelijk via hun ga kopen, laat ik er eentje meekomen om te testen. If not, ga ik maar gewoon de drie blauwe connectors bestellen (tenzij er iets uit de bus komt aan deze kant van de Middellandse Zee) Bedankt alvast!

Kijk anders via gereedschappro als zij het kunnen leveren via hun misschien betaal je dan geen verzendkosten
 

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.734
397
Goede tips! Ik heb mij duidelijk te zeer blind gestaard op het silicoonverhaal..

@ Paul: Bij Baptist wacht ik nog even op de diamantsteen alvorens wat spullen te bestellen, dus ik ga die rubberen mof mee laten verzenden.

@ Erik & DeCrow: Ik heb al een Domino-frees en de Starmix stofzuiger werd gisteren besteld, dus die Festool koppeling is ideaal voor een aantal machines op zijn minst! De timing iets minder.... Aangezien ik 20 min geleden de mail kreeg dat de stofzuiger verzonden is van bij Gereedschappro :rolleyes:
 

GH1

Post veel
8 aug 2017
1.181
214
Breda en omstreken
Een mail wil vaak alleen zeggen dat ze een verzendlabel hebben aangemaakt, de paketten worden ‘s avonds pas opgehaald. Dus wellicht helpt een belletje nog.
 

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.734
397
Dat schoot mij inderdaad ook te binnen en meteen na mijn reactie heb ik voor de zekerheid even gebeld. Blijkbaar was het pakket gisterenavond zelfs al de deur uit gegaan.
 

DeCrow

Actieve deelnemer
19 okt 2017
173
0
Duffel, België
Tja, de heren van Gereedschappro zijn zéér snel, wat ik wel apprecieer. Maar lig er niet wakker van, ik vermoed dat je nog wel bestellingen gaat plaatsen bij Gereedschappro, ik weet hoe dat bij mij gaat :rolleyes:
 

Skybiker

Post veel
9 nov 2014
770
5
Naast mijn buren
Bij mij kwam de festool koppeling bij de starmix mee, zit volgens mij er standaard bij. ik heb wel de uitvoering met die rode slang toentertijd besteld.
 
Laatst bewerkt:

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.734
397
Ik vrees dat ik maar de 1232 heb. Daar zit wel een conische adaptor bij en nog wat spul, maar de festool koppeling niet. Ik vond dit type al meer dan voldoende om een cycloon met vat aan te monteren. Ik lees nu ook over een parkside stofzuiger met inschakelautomaat voor 1/3 van de prijs. Als ik dat gisteren had gelezen had ik de Starmix zelfs niet besteld volgens mij :)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.