Machine van CNC-STEP

Boktor026

Actieve deelnemer
1 sep 2016
580
156
Beste forumgenoten,

Heeft er iemand ervaring met de High-Z T machines van CNC-STEP?
 

XL500SZ

Actieve deelnemer
1 mei 2017
203
70
Groningen
www.kiwood.nl
Een kennis van me werkt bij een bedrijf dat op het punt staat om een router te kopen. Dit wordt waarschijnlijk een Step machine. Zou hem kunnen vragen naar ervaringen als de machine er is.

Als je geïnteresseerd bent in een kleine machine (600x400x100) zijn John (ander forumlid) en ik ook bezig met een zelfbouw pakket voor een complete router. Deze zijn binnenkort klaar. Als je hier meer informatie over wilt laat maar weten.
 

Boktor026

Actieve deelnemer
1 sep 2016
580
156
Samen met een werktuigbouwkundige wil ik een machine van 600x1000mm kopen. Hij wil alu en kunsstof frezen, ik MDF, hout en alu. We hebben de fabriek bezocht en waren onder de indruk. Toch vraag ik me af of er in de markt en deze prijsklasse machines zijn die stijver zijn. Zelf bouwen gaan we niet doen, we zijn druk met elk ons eigen werk. Verder hebben we vooralsnog een goed gevoel bij CNC-step!
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Als ik lees werktuigbouwkundige dan denk ik aan hoge precisie
Nu stel je hier de vraag, uiteraard zitten hier ook hele kundige mensen die een hoop van CNC weten, toch komt de vraag/plaats mij over als bij een bakker een vraag stellen over auto's

Ik eens bij Cnczone.nl gaan neuzen, daar zitten namelijk heel veel mensen die van CNC weten (en ook een paar lui van woodworking die daar vertoeven, dus je komt wel wat bekende namen tegen)
 

JOHN LAMERS

Actieve deelnemer
10 aug 2012
632
38
Ter Apelkanaal
Hoi boktor,

ik denk dat de machine die Pascal omschrijft een stuk stabieler is dan de step z T.
dit omdat bij die machine niet ondersteunde ronde geleidingen worden gebruikt.
ook het kostenplaatje wat aan de step hangt vind ik vors.
uiteraard kunnen wij tegen een meerprijs de machine geheel gemonteerd leveren zodat jullie er geen werk aan hebben.

groet john
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.