CNC voor sociaal project bloembakken

MihalySchroth

Nieuw lid
5 okt 2016
8
0
Beste allemaal,

ik heb een tijd geleden een keer iets gepost, ivm een sociaal project wat vanuit de winkeliersvereniging Maasstraat (Amsterdam Zuid) is ondernomen, samen met Stadsdeel Zuid en reintegratiebedrijf Zuidwerkt. We hebben 4 bloembakken laten maken door mensen met een achterstand op de arbeidsmarkt (onder begeleiding van werkmeesters). Deze zijn reeds af, en komen op het kruispunt Maasstraat/Rooseveltlaan te staan. Het Mediacollege gaat van cortenstaal beroemde quotes van Roosvelt ontwerpen (incl. een silhouet van Roosevelt) & deze komen op de bakken. Die worden op dit moment gemaakt.

Ik wilde als laatste door een CNC frees de naam van de Maasstraat en de Rooseveltlaan aan de bovenkant van de bakken (bak is 1 bij 1 bij 1 meter). Ofwel, 4 keer de naam van de Maasstraat en 4 keer de naam van de Rooseveltlaan. Het is tot nu toe niet gelukt dit voor elkaar te krijgen...helaas.

Weten jullie misschien bij wie ik dit kan neerleggen? Er komt natuurlijk een officiële opening met wat toeters en bellen....en we kunnen natuurlijk wat media-aandacht genereren.

Dank!

Met vriendelijke groet,

Mihaly Schroth

IMG_7433.jpgIMG_7434.jpgIMG_7436.jpg
 

JOHN LAMERS

Actieve deelnemer
10 aug 2012
632
38
Ter Apelkanaal
Hallo Mihaly,

Ik heb de beschikking over een mobile cnc machine waarbij ik door het frame van de machine zou kunnen frezen in een werkstuk onder de machine.
wellicht is dit een oplossing, zou je kunnen uitleggen hoe het er precies uit moet komen te zien?
wil je alleen de text gefreesd?

gr. John
 

MihalySchroth

Nieuw lid
5 okt 2016
8
0
Hi John,
Het gaat alleen om de namen van de twee straten(op 4 bakken, dus 2*4 planken met de tekst). Deze komen aan de bovenkant van de bak. Deze planken zijn los onder de cnc en dan hufterproof gemonteerd worden op de bakken.

Mvg

Mihaly
 

XL500SZ

Actieve deelnemer
1 mei 2017
203
70
Groningen
www.kiwood.nl
Nog een update van het graveren van de straatnamen in de eiken planken.
John heeft Mihaly naar mij doorverwezen, vanwege de lengte van de planken was een grotere cnc iets gemakkelijker.

Mihaly heeft de planken bij mij gebracht op een avond en samen hebben we het ontwerp afgemaakt en de eerste plank gefreesd.
Nadat dit goed gelukt was heb ik de andere straatnaamborden ook klaargemaakt en naar Mihaly opgestuurd.
Een leuke klus, en ook leuk om te weten dat ze in Amsterdam te zien zijn straks.
Zal er zeker langs rijden als ik een keer in de buurt ben.

Een filmpje van het frezen: https://youtu.be/yNZFrTNOpKg

Meer achtergrondinformatie op: http://www.maasstraat.nl/news/vrijdag-23-februari-feestelijke-opening-four-freedoms-bloembakken/
 

XL500SZ

Actieve deelnemer
1 mei 2017
203
70
Groningen
www.kiwood.nl
Leuk, waar heb je het ontwerp in gemaakt, aspire/vcarve oid ?

Voor bijna al het ontwerp en cam werk gebruik ik tegenwoordig Fusion 360.
Prachtig programma dat je als hobbyist / klein bedrijf ook nog gratis mag gebruiken.
Vindt het mooi dat je ontwerpen, renderen en CAM in 1 pakket kunt gebruiken.

render.jpg
fusion cam.jpg
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Klopt, was ik ook achter, maar heb ook wel dingen gevonden die lastig zijn met fusion, maar voor de rest een zeer mooi pakket
 

MihalySchroth

Nieuw lid
5 okt 2016
8
0
Morgen worden de bloembakken geplaatst, met aarde gevuld en de bloemen geplant.

En dat ziet er dan ongeveer als volgt uit:


IMG_9994.jpg

IMG_0096.jpg
IMG_9988.jpg

Ik ben zeer tevreden, en dat is een understatement.

Grt Mihaly
 

Bijlagen

  • IMG_0097.jpg
    IMG_0097.jpg
    97,5 KB · Weergaven: 141

rmenkveld

Post veel
7 mrt 2015
1.691
99
Utrecht
Heel mooi! Mijn zwager woont om de hoek, heb al gevraagd of hij ze al gespot had...

Edit: bij deze dus, het prachtige resultaat op zijn plek!

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.