Kity 635 rollen aandrijfriem

rjmulder

Post veel
6 nov 2014
948
32
Twente
www.rjmaakt.nl
Van mijn Kity 635 is de aandrijfriem voor de aandruk/trek rollen kapot :( de lagen zijn van elkaar los gekomen denk dat deze een hele lange tijd niet gebruikt zijn en zijn uitgedroogd.
De maten van de riem zijn 6mm breed en 2mm dik en ongeveer 68 cm in omtrek.
Weet iemand waar die dingen te koop zijn? De riemen die ik op internet tegenkom zijn allemaal geribbeld of met tanden en beide zitten niet op de Kity die ik heb.

Ben ook nog opzoek naar een zelfde soort riem tussen de motor en de machines omdat deze ook al de nodige jaren oud zijn en ook niet meer heel soepel aanvoelen lijkt het mij verstandig om deze ook te vervangen kan ik meteen andere maten nemen i.v.m. andere opstelling.
 

roeliepoelie

Actieve deelnemer
6 sep 2011
504
3
okay, heb in ieder geval mijn aandrijfriem wel via eBay gekocht. Was destijds (4 jaar geleden) ook maar een 10tje. Maar ebay kun je wel van alles vinden, ook bv messen.
 

rjmulder

Post veel
6 nov 2014
948
32
Twente
www.rjmaakt.nl
Van de Kity 635 zijn verschillende modellen het model wat ik heb daar zijn ook geen messen voor te vinden op eBay en verder heb ik ze ook nog niet kunnen vinden. Je zou haast zeggen het is een museum stuk haha maar hij doet het nog erg goed.

Via via een adres gekregen hier in de buurt daar ga ik woensdag even heen kijken wat die voor mij kunnen doen.
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.087
38
Leiden
Ik ga binnenkort mijn messen bij Vlijm in Leiden laten slijpen. Die zei al kom maar op met die messen en als we passende messen vinden (200x35x3) kunnen we er zo sleuven in slijpen. Kosten krijg ik dan te horen. Zal mijn eigen topic dan ook weer een boost geven zodat jij er ook van op de hoogte bent. Wel is mij verteld dat de messen die wij gebruiken niet meer mogen omdat ze niet geborgd worden en eruit kunnen vliegen.
 

rjmulder

Post veel
6 nov 2014
948
32
Twente
www.rjmaakt.nl
Dank je voor je bericht ben benieuwd wat de kosten hiervan zullen zijn, als het een nette prijs is dan ook maar meteen een set bestellen, misschien scheelt dat ook nog wel iets.

Moet nu eerst een riem zien te vinden anders kan ik hem alleen nog gebruiken als vlakbank :(
Maandag weer een bedrijf bellen dat o.a. transportbanden maakt en die zouden ook voor machines met hoge toeren wel eens riemen maken, wordt vervolgd.
 

JMe

Actieve deelnemer
25 mrt 2017
124
34
Ik kon voor mijn Kity ook geen riem vinden en heb toen bij ADT in Deventer een Neopreen tandriem van 6,35 mm breed besteld (type zou ik na moeten zoeken). Bandje koste een euro of 5. Ik moet wel zeggen dat ik niet veel in een keer afneem.
 

rjmulder

Post veel
6 nov 2014
948
32
Twente
www.rjmaakt.nl
Een ander soort riem zou inderdaad ook nog wel kunnen maar de overbrenging is dan niet optimaal denk ik, veel in een keer afnemen doe ik ook niet daar zijn dat soort machientjes ook niet voor naar mijn idee.
Ga toch een poging doen voor een juiste riem.
 

seeker

Actieve deelnemer
24 apr 2016
119
2
Ik bestel mijn riemen bij buchhaubt.de, staan veel soorten en maten op de website en ik denk dat ze ze ook makkelijk op maat kunnen maken. Succes ermee!
 

rjmulder

Post veel
6 nov 2014
948
32
Twente
www.rjmaakt.nl
Het bedrijf hier in de buurt wat het riempje zou kunnen maken kan het toch niet :( het is te klein/smal waardoor het dan te slap wordt.

Het riempje wat nodig is heb ik kunnen vinden op de site die Zky ook noemt (op eBay kan ik het riempje niet vinden), daar ga ik hem dan ook maar bestellen zou wel fijn zijn als de machine het weer gaat doen :)
Bedankt voor de reacties
 

rjmulder

Post veel
6 nov 2014
948
32
Twente
www.rjmaakt.nl
De riemen zijn inmiddels al weer een week binnen, het riempje voor de rollen zit er weer op kan het nog niet testen omdat ik het onderstel waar alles op zat gesloopt heb omdat dit voor mij veel te laag was ondertussen ben ik bezig met een nieuw onderstel.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.