Te koop: linde blokken, eiken / wilgen planken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jurriaan

Oud hout
1 jul 2009
3.237
652
Beneden Leeuwen
www.houtenschalen.nl
IMG_20180128_143100_HDR.jpg

Te koop: 38 blokken lindehout. Met de kettingzaag op ongeveer 10x20x30 cm gezaagd. Was bedoeld voor de houtsnij-activiteiten van een Vrije School, maar daar ging de docent weg die dat deed. Staan sinds novewmber 2013 op mijn zolder, kopse kanten in de houtlijm, ik heb ze t.z.t. zo veel mogelijk kwartiers uit de dikkestam gehaald.

De linde stond in een stadspark in Den Haag, en was ziek maar niet rot.

Ik wil er greeg 3 euro per blok voor. Neem je ze alle 38, dan heb je wat mij betreft voor 80 euro de kofferbak vol!

IMG_20180128_144744_HDR.jpg
IMG_20180128_144810_HDR.jpg
Deze 7 eiken en 5 wilgen planken heb ik al sinds 1996 of zo. Maar ik werk eigenlijk niet met vlak hout. De eiken planken zijn, zo schat ik, 45 cm breed x 120 hoog, en hebben een dikte van 2 en 1 cm. De 5 wilgen planken zijn 1 cm dik. Dosse gezaagd (en dus niet helemaal recht), maar het eiken komt wel uit het midden van de stam, dus er zit een mooie tekening op zoals kwartiers eiken hoort te hebben. En de planken zijn gedroogd zonder vlekken van drooglatten of water, dus er hoeft niet veel af om er wat moois van te maken. Gezaagd bij de houtzagerij in Delden, ecologisch vervoerd in een fietskar. Echt bio-hout dus.

Lijkt me prachtig hout voor mensen die kistjes maken, of ander klein spul. In de volle breedte gebruiken lijkt me lastig,gezien de vervorming en de dikte. Twee helften moet kunnen! Ik wil graag 50 euro voor de planken samen.
 

The Chairman

Actieve deelnemer
8 dec 2017
28
0
Den Haag
Vorige week een grote doos met Lindeblokken binnen gekregen. Ik heb nog niet de kans gekregen om er wat mee te doen, maar zo op het eerste oog ziet het er (zeker voor die prijs) veelbelovend uit! Extra leuk dat het uit een park in Den Haag afkomstig is. Weet je toevallig waar precies? Bedankt voor de goeie afhandeling, en de extra doosvulling :D
 

Janice

Nieuw lid
30 jan 2017
9
0
Ik heb wel interesse, maar woon in Rotterdam. Niet echt in de buurt van Beneden Leeuwen.. Is zoiets makkelijk op te sturen?
 

Zjeeraar

Actieve deelnemer
5 dec 2013
117
25
Ik heb wel interesse in de planken. Nog geen project in gedachten maar dat gaat vast nog wel komen. Heb je ze nog?
 

Jurriaan

Oud hout
1 jul 2009
3.237
652
Beneden Leeuwen
www.houtenschalen.nl
Ik kom wel eens in het weekend in de buurt van Rotterdam (Berkel). Scheelt dat?
Opsturen gaat ook, maar onder de 10 kg wordt dat niets (4 blokken zijn al meer).

Wat betreft de planken: die zijn er nog. Opsturen is daarvoor geen optie...
 

rmenkveld

Post veel
7 mrt 2015
1.695
99
Utrecht
Mochten de planken nog niet verkocht zijn aan Zjeeraar dan heb ik interesse en zal ik je meteen afhelpen van wat blokken.
 

Zjeeraar

Actieve deelnemer
5 dec 2013
117
25
Ik heb gisteren de planken opgehaald en de mooie woonplaats en werkplaats van Jurriaan bekeken. Wat een fijne werkplek zeg!
 

Janice

Nieuw lid
30 jan 2017
9
0
Ik kom wel eens in het weekend in de buurt van Rotterdam (Berkel). Scheelt dat?
Opsturen gaat ook, maar onder de 10 kg wordt dat niets (4 blokken zijn al meer).

Wat betreft de planken: die zijn er nog. Opsturen is daarvoor geen optie...


Excuses voor het uitblijven van mijn reactie. Bedankt voor het aanbod, dat scheelt inderdaad, maar ik zie toch af van het kopen van de blokken. Gelukkig zijn er weer nieuwe geinteresseerden zie ik!
 

Timberframe

Actieve deelnemer
3 dec 2013
86
4
Soesterberg
Gisteren de laatste 15 lindeblokken bij Jurriaan opgehaald. Meteen even de werkplaats en 'het Beest' bewonderd..... Wát een draaibank is dat zeg en dan heeft hij ook nog een bijpassend lintzaagje staan.... :rolleyes::rolleyes::rolleyes: En dan ook nog wonen en werken in zo'n schitterende omgeving. Wat wil een mens nog meer??
 
Laatst bewerkt:

Marianne59

Nieuw lid
29 okt 2018
2
0
Hallo Jurriaan, ik wil graag gaan beginnen met houtsnijder en ben op zoek naar een paar blokken lindenhout. Heb je nog lindenhout te koop en stuur je het ook op?
Met vriendelijke groet,
Marianne Hesselveld
 
P

Pel

Guest
Hallo Jurriaan, ik wil graag gaan beginnen met houtsnijder en ben op zoek naar een paar blokken lindenhout. Heb je nog lindenhout te koop en stuur je het ook op?
Met vriendelijke groet,
Marianne Hesselveld

Ik weet niet waar je woont Marianne, maar ik heb hier nog wel wat blokken lindehout liggen, kun je gratis hebben, het zijn geen grote blokken, maar voor een beginnend houtsnijder wel te doen. Persoonlijk zou ik met beukenhout of eikenhout beginnen met houtsnijden, daar ben ik zelf namelijk ook mee begonnen. Ik weet dat ze in die leerzame boekjes lindehout aanraden, omdat het zacht is, maar juist omdat het zacht hout is moet je dan ook een vlijmscherpe guts of burijn hebben. Dat mag bij eikenhout of beukenhout snijden gerust wat minder zijn, dat snijdt zich wel.

Groet Pel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.