Ophangen houtdraaigereedschap

Willempie

Post veel
22 jan 2012
1.019
360
Alphen aan den Rijn
Na twijfelen hoe ik mijn houtdraaibeitels wilde ophangen , toch maar van een vuren balkje gemaakt .
Verder de rest ook maar overzichtelijk op de wand opgehangen , ziet er beter uit als alles los in een lade .

Willem
IMG_0944.jpgIMG_0941.jpg
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Netjes hoor
twijfel ook nog steeds hoe ik mijn beitels ga opbergen, voorals nog heb ik een la waar ze netjes na gebruik in gaan
 
P

Pel

Guest
Ziet er goed uit Willem, ik heb ze ook op deze manier opgehangen en het bevalt me goed.

Groet Pel.
 
ziet er erg netjes uit! Een puntje, ik zie daar die chuck liggen, ligt die gewoon los? Je kun adaptertjes kopen die je ergens op kunt schroeven en waar je je klauw op kunt draaien zodat ie niet meer ergens vanaf kan vallen. Ik gebruik die nu ook voor mijn opspangereedschappen op de hangen.
 

CCN 74

Actieve deelnemer
29 okt 2017
213
0
Utrecht
Beste allemaal, mooie gemaakt willempie. Hou erg van, een overzichtelijk werkplek. Maar zijn er nog meer mensen die hier ideeën over hebben. Ik zelf zou namelijk de beitels het liefste andersom hebben. Mochten er ideeën zijn of heeft u zoiets, zou u dat dan het liefst met een fotootje kunnen reageren.
Mvg Cees Nagtegaal
 
Cees ik heb een deel van mijn beitels omgekeerd opgehangen met behulp van een magnetische strip. Hier hang ik enkel de skews en plattere beitels aan op, de grotere gutsen heb ik in de hoes waarin ze kwamen ophangen. De beitels die ik wat minder gebruik liggen in een la net naast de bank. Ik zal woensdag eens wat foto's maken van het geheel
 

dehoutdraaierij

Post veel
11 nov 2010
1.121
243
Doetinchem
Het nadeel van zo'n magnetische strip vind ik dat je beitel ook een beetje magnetisch wordt en dat als je de deur hard dichtgooit ze toch nog op de grond liggen. Ik heb mijn beitels het liefst hangen zoals in de foto's van Willempie. Ik herken ze aan het handvat. Overigens ziet het er hierboven wel iets TE opgeruimd uit! Ik hoop dat dat snel verandert!
 

Willempie

Post veel
22 jan 2012
1.019
360
Alphen aan den Rijn
Deze schaal van teak gedraaid , draaien ging goed .
Maar het afwerken gaat me niet zo goed af , moet ik nog mee oefenen .
Ronald , bij deze een foto tijdens het schuren .

IMG_0950.jpgIMG_0959.jpgIMG_0960.jpg
 
P

Pel

Guest
Mooie schaal Willem, niks mis met de afwerking zo te zien.

Groet Pel.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.655
2.535
Gaanderen
Beste allemaal, mooie gemaakt willempie. Hou erg van, een overzichtelijk werkplek. Maar zijn er nog meer mensen die hier ideeën over hebben. Ik zelf zou namelijk de beitels het liefste andersom hebben. Mochten er ideeën zijn of heeft u zoiets, zou u dat dan het liefst met een fotootje kunnen reageren.
Mvg Cees Nagtegaal

Ik heb ze opgehangen aan gereedschapsklemmen. Niet die hele goedkope (die beschadigen het hout te veel) hier een linkje https://www.hornbach.nl/shop/Gereedschapklem/5063508/artikel.html#artikeldetails
Let op er zijn meedere maten. Ik heb er vorigjaar nog een paar gescoord bij de Lidl.
Succes
 

Willempie

Post veel
22 jan 2012
1.019
360
Alphen aan den Rijn
Deze schaal heb ik een week later iets dieper gedraaid , en is daardoor iets vervormd . Daardoor zitten een paar plekjes zonder afwerklaag .
Afgewerkt met Shellawax craem , dit droogt vrij snel en het spettert in het rond met opbrengen .
Maar misschien komt het door dat ik deze cream al bijna op is .

Willem
 
Laatst bewerkt:

Hedge

Actieve deelnemer
2 jun 2016
79
0
Beste allemaal, mooie gemaakt willempie. Hou erg van, een overzichtelijk werkplek. Maar zijn er nog meer mensen die hier ideeën over hebben. Ik zelf zou namelijk de beitels het liefste andersom hebben. Mochten er ideeën zijn of heeft u zoiets, zou u dat dan het liefst met een fotootje kunnen reageren.
Mvg Cees Nagtegaal

Ik heb een kastje gemaakt waar de beitels andersom in staan. Ik vind het erg prettig werken zo.

IMG_6226.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.