Beginnen met (klein) houtsnijden

Marianne59

Nieuw lid
29 okt 2018
2
0
Hallo Petra, ik ben een paar weken voor de kerst ook begonnen met houtsnijden oftewel whittling. Ik kwam op Youtube filmpjes tegen van Doug Outside. Nu noemt hij zich Doug Linker. Zoek maar eens naar ' carve a hillbilly'. Dat is een tutorial waarin hij stap voor stap laat zien hoe je zo'n grappig ventje maakt. Ook het filmpje 'The most fantastically simple yet satisfying carving ever' is een aanrader.
Dit zijn mijn eerste probeersels (als de foto tenminste te zien is) Daarna ben ik met die fantastiscally simple snijwerkjes begonnen. Hartstikke leuk om te doen en inderdaad heel mskkelijk. Ik heb hiervoor een mesje van Pfeil gebruikt. Besteld bij beeldhouwwinkel.nl . Succes en heel veel plezier.
20181216_232538.jpg
20190217_224746.jpg
 

tsala

Actieve deelnemer
24 aug 2011
34
0
Beste Petra, kijk ook eens op Youtube naar sharonmyart zeer mooie tutorials (iets trager dan doug linker) voor het snijden van kleine poppetjes
hierbij een paar van mijn probeersels
IMG_7485.jpg
 
Laatst bewerkt:

Jagger

Nieuw lid
26 mei 2022
2
0
Roermond
Hallo Petra,
Ik wil je bedanken voor je bericht uit 2018. Ik had dezelfde vraag en hiermee heb ik me vandaag bij woodworking ingeschreven.
Hoe is het jou vergaan in de afgelopen 3 jaar? Ik weet wat m’n eerste stukje snijwerk moet worden maar moet nog bepalen wat ik nodig heb:) Groetjes, Jagger
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.