gutsen slijpen

p.hoogland01

Nieuw lid
16 mei 2017
12
0
Is er iemand op het forum die weet waar ik in het noorden van het land (friesland) een adres of persoon kan vinden die gutsen kan slijpen en van een goede hoek kan voorzien? Op de Marktplaats heb ik nl. een aantal gewone en vermetgutsen gekocht , maar ze zijn lang niet allemaal scherp en hebben ook volgens mij niet de juiste hoek. Alvast bedankt !!
 

rik

Post veel
8 nov 2010
768
142
Ik heb een aantal stokken gedraaid met de juiste diameters. Daar doe ik wat korrel 1000 schuurpapier op. Daarmee slijp ik mijn steekgutsen.
anders kun je natuurlijk ook een setje slijpstenen speciaal hiervoor kopen.

succes!
 
P

Pel

Guest
Steekgutsen zijn moeilijker te slijpen, je moet een smalle bolle slijpsteen hebben. je hebt ook conische wet/slijpstenen. Zelf heb ik maar een steekguts waar ik nogal zuinig op ben i.v.m. het slijpen, ik hou het bij met regelmatig wetten. Er zijn er ook die hem proberen te slijpen op een slijptol, maar of dat zo'n goed idee is waag ik te betwijfelen?

Groet Pel.
 

Roeland

Post veel
22 feb 2009
1.713
817
Akkrum
www.meubelmakerijbrekelmans.nl
Is er iemand op het forum die weet waar ik in het noorden van het land (friesland) een adres of persoon kan vinden die gutsen kan slijpen en van een goede hoek kan voorzien? Op de Marktplaats heb ik nl. een aantal gewone en vermetgutsen gekocht , maar ze zijn lang niet allemaal scherp en hebben ook volgens mij niet de juiste hoek. Alvast bedankt !!

Kom maar eens langs zit bijna in het midden van Friesland (Akkrum) kun je gelijk zien hoe ze geslepen moeten worden.

groetnis, Roeland
 

p.hoogland01

Nieuw lid
16 mei 2017
12
0
Kom maar eens langs zit bijna in het midden van Friesland (Akkrum) kun je gelijk zien hoe ze geslepen moeten worden.

groetnis, Roeland
Bedankt voor het aanbod Roeland, ik wil wel eens wat afspreken . Ik woon in Franeker, Ben nog niet zolang met houtbewerking bezig. Heb vorig jaar een beginners cursus gedaan bij Kernhout in Leek . Ben voor 2 dagen in de week werkzaam in Grou. Dus dat is mooi in de buurt van Akkrum. Mijn email is p.hoogland01@ziggo.nl . Groeten van Peter Hoogland
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.