Hammer A3-31 BJ 2006 upgraden naar Silent Power as?

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.734
397
De titel omschrijft mijn vraag al... Kan ik een Hammer A3-31, gebouwd in 2006, upgraden met een recentere Silent Power as?

Ik ga morgenavond kijken naar een machine en ik vermoed dat ik via het forum sneller een antwoord ga hebben dan wanneer ik morgen ga rondbellen naar verdelers :)
 

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.734
397
Ik heb het topic ook gevolgd, en ik kan (gelukkig) zeggen dat het niet deze machine is.

Ik hoop een goed exemplaar aan te treffen, maar wel nog een bijkomende vraag misschien: Zijn er behalve roest, beschadigingen en dergelijke nog dingen waar ik zeker op moet letten? De verkoper heeft alleszins geen idee van de draaiuren, de vlak en vandikte werd enkel particulier/hobbymatig gebruikt.
 

bruine_beer

Actieve deelnemer
2 dec 2012
288
42
Heers, België
Als je morgen naar Tema belt, gaan ze het je dadelijk kunnen vertellen. Als ik het mij goed herinner van 2 jaar geleden was het niet mogelijk om op een Hammer nadien de Silent Power as te installeren.
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Mij is er altijd verteld dat het niet mogelijk is, er komt waarschijnlijk meer bij te kijken dan alleen de as, als de diameter verschillend is dan moet je praktisch alle belangrijke componenten gaan vervangen. Er zijn misschien wel mogelijk andere after market spiraal assen, in de VS veel gebruikt (shelix spiral?)
 

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.734
397
Ik heb helaas geen lange rei oid. in mijn bezit, ik vrees een beetje dat dat vooral een vereiste gaat zijn
 

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.734
397
Klopt, Benchworks. Daar ben ik gisterenavond ook op uitgekomen. Nu, ik lees ook al veel positiefs over de A3 met standaard as. En uiteindelijk... Gewoon al de bredere messen, langere tafels (en mogelijkheid tot verlenging) zijn een stap vooruit in vergelijking met mijn huidige HC260. Dus als de staat goed is en er nog wat van de vraagprijs (1750) afkan denk ik dat ik sowieso wel de knoop ga doorhakken
 

zaagfabriek

Actieve deelnemer
4 feb 2015
200
20
Rhenen
www.instagram.com
Goedemorgen petrolhead, heb je wel een hoekinsteller/blokje met digitale aanduiding? Daarmee kan je aardig mee bepalen hoe alles staat ingesteld. Op bijv het uitvoerblad op 0 graden instellen zodat je het aanvoerblad kan meten op een verschil. Dit hetzelfde als in de breedte. Uiteraard werkt dit niet met een waterpas oid omdat de machine bijna nooit zuiver gesteld is op de vloer en dan zou je ook een verschil in de vloer kunnen meten. D733B43C-5581-4C41-8947-08A4946B97A7.jpg

Succes!
 

rinus

Actieve deelnemer
13 nov 2011
744
149
Heerde
marinusvannorel.nl
De titel omschrijft mijn vraag al... Kan ik een Hammer A3-31, gebouwd in 2006, upgraden met een recentere Silent Power as?

Ik ga morgenavond kijken naar een machine en ik vermoed dat ik via het forum sneller een antwoord ga hebben dan wanneer ik morgen ga rondbellen naar verdelers :)

bij Felder kan dat niet, volgens de verkoper.
 

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.734
397
Ik heb Tema gecontacteerd en inderdaad.. Op dit (en recentere) model(len) wordt er geen ombouw gedaan naar silent power as :(

@ Zaagfabriek: Ik heb een exemplaar van CMT in mijn bezit. Hele goede tip, bedankt daarvoor!
 

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.734
397
De digitale hoekmeter gaf 0,0 graden verschil aan en de machine verkeerde in een zeer goede conditie voor toch al van 2007 (niet 2006 dus) te zijn. Is enkel gebruikt geweest voor de hobby, en dat zag je er ook aan. Ik heb de knoop dan maar doorgehakt en ga vermoedelijk volgende zondag de Hammer ophalen.

Bedankt voor de tips nogmaals!
 

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.734
397
Home sweet home! De eerste set schaafmessen zit er nog steeds in blijkbaar, en ze zijn niet eens versleten..

De tijd zal uitwijzen of ik er nog een digitale klok, tafelverlenging, wielenset, aftermarket spiraalas,.... ga bijkopen. Eerst eens wat meters beginnen maken met dit werkpaard :cool:


20180204_142949.jpg
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.134
969
Petrol, mooie machine zeg! Veel plezier er mee!

Dit is misschien een optie om een goedkope, maar toch nauwkeurige manier om de vandiktebank in te stellen:


Op Aliexpress vind je ook goedkopere en met een groter bereik. Je moet dan zoeken op “Uitlezing Digitale Lineaire Schaal”.

Zo’n Hammer vlak/vandiktebank wil ik er ook wel, maar dan moet ik eerst een grotere werkplaats, krachtstrrom en flink sparen. Oftewel: die komt er de eerste jaren niet......
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.