Vraag over Skylt PU-lak 2 componenten

louisbanens

Nieuw lid
13 feb 2012
17
0
Hallo, ik heb net een eiken houtenvloer de 2e laag skylt aangebracht. Ik heb een liter aangemaakt. Echter heb ik een halve liter over (met harder gemengd dus). Kan ik dit bewaren om na 5 uur weer de 3e laag op te brengen of is het dan niet meer goed?
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.619
1.138
Fryslân
Vaak droogt het ook wel redelijk snel op de vloer. Ik zou dan iets eerder de 3e laag gaan doen. En misschien het resterende even goed afdekken met huishoudfolie.
Maar ideaal is het niet.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Ja dat meen ik, geen probleem gehad
als ik me goed herinner is het B component niet zozeer voor het uitharden maar wel om het harder te maken
Zonder B component schijnt het ook wel te drogen
 

jagieXK

Actieve deelnemer
20 feb 2018
33
0
Skylt, zolang je het koel houdt blijft het goed, wel ff folie over de emmer heen.
Heb met mijn houten vloer boven, ook eiken trouwens wel een week mee gedaan tot dat het op was!

Beneden voor de vensterbank had ik het twee keer op de vloerverwarming staan, halve dag later aangekoekte bende.

Trouwens dat skylt, de hoeveelheid te gebruiken voor zoveel vierkante meters, dat is een ruim begrip op de verpakking, heb zelf totaal 3 liter gebruikt voor 3x 33m²...getest: water blijft erop liggen, top spul !
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.