Stofafzuiging

A

Athanor

Guest
Ik ben me aan het orienteren op verbetering van de stofafzuiging in mijn uit te breiden werkplaats. Momenteel werk ik met een standaard afzuigsysteem 2PK blower, plastic zak eronder en een verbeterd filter van Buitelaar er bovenop. Met korte en lange losse slang van 10cm naar de machines en die steeds maar weer omleggen natuurlijk :(

Ik zit te denken aan een eventueel zelf te bouwen cycloon die dan met een vast buizensysteem aan de machines wordt gekoppeld. Ik heb al het nodige nagespeurd op het net en de site van Bill Pentz gevonden. Eeerrrgg veel informatie....
http://billpentz.com/woodworking/cyclone/index.cfm

Heeft iemand van jullie al ervaring met een cycloon afzuigsysteem?
Zijn er leden die een buizensysteem hebben aangelegd? Is dat wat te doen voor een houthobbyist?

Fons
 

Ad de Crom

Actieve deelnemer
17 aug 2008
702
0
addecrom.hpage.com
Zou willen dat ik er de ruimte voor had om een stofafzuiging aan te leggen, mijn werkplaats is niks anders dan een schuurtje achter in de tuin.
Toch heb ik wel het idee om dat te doen dmv. een oude stofzuiger om te bouwen tot een stofafzuiger speciaal voor als ik schuurwerk te doen heb voor mijn draaiwerk.
Ad
 

borre

Actieve deelnemer
14 jun 2008
538
63
munstergeleen (Lb)
In ieder geval metalen buizen gebruiken en aan aarde leggen. Vonken door statische elektriciteit en houtstof zijn geen ideale combinatie !

Ed
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.