Voorstellen

maartendd

Actieve deelnemer
26 dec 2016
53
0
Misschien wel eens tijd om eens netjes voor te stellen.
Tijd terug van dit forum lid geworden en stilletjes van alles gelezen.

Sinds enkele weken eindelijk echt kunnen starten aan mijn hout hobby, i.v.m grote plannen qua renoveren van zolder en bouw van 2e kinderkamer.
Nu de wens om zelf meer aan de slag te gaan, commode maken, tafeltjes en plannen qua inrichten meubels voor zolder.

Eerste start, maken van een degelijke werkplek. Heb een aparte stenen punt schuur waar ik al een gedeelte verbouwd had, maar nu echt wilde inrichten.
De start, apparatuur kopen en de wens om een Jay Bates Miter saw station te bouwen.
Al het materiaal wat je ziet, is 18mm multiplex wat ik hergebruikt van het strippen van de zolder. (voorgaande eigenaar had de hele zolder dicht getimmerd met 18 mm multiplex.). alleen het werkblad en lades en fronts zullen nieuw gekocht worden qua hout.
Hierdoor qua maten en indelingen iets anders gedaan dan het origineel. (kasten onder, 60*60) diepte max 66 cm. bovenkasten 60 breed en 42,50 diep. incl front zit ik op 22 cm diepte qua blad. Totaal 24 lades, 20 stuks 20cm hoog en 4 stuks 40 hoog. De rechterkant is een kast tot plafond. breedte totaal 4m.
IMG_1330.jpgIMG_1328.jpg

Al werkende een hoop geleerd. Maar nog een hele hoop te leren.
Huidige bouw met pocket schroeven gemaakt, ten tijde wil ik ook kijken naar een lamello systeem.

zaag: Dewalt 745
Afkort: dewalt 774
invulzaag: scheppach pl55 (nieuw model) (beetje getuned)
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Ook welkom (bij aanmelding krijgt iedereen van mij automatisch een berichtje) maar je begint ook in de goede volgorde, eerst de kast en dan de spullen. Ik deed het andersom, man man, wat krijg je dan een bende :D ....

jaap
 

maartendd

Actieve deelnemer
26 dec 2016
53
0
bedankt,!! vandaag al het hout binnen voor lades en gedeelte van de frontjes. a.s donderdag mooie vrij dag dus dan moeten we een heel end zijn.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.