waaiervorm

houtbewerkers

Actieve deelnemer
24 aug 2013
170
170
74
Wassenaar
houtdraaien.weebly.com
Sculptuur van lindehout bestaand uit 11 houten buizen van lindehout met een buitendiameter van 20 en binnendiameter van 15 mm. Het geheel weegt 170 gram en staat op een voetje van iep. De hoogte is 35 cm en breedte 25 cm
 

Bijlagen

  • IMG_20180122_172409.jpg
    IMG_20180122_172409.jpg
    49,6 KB · Weergaven: 181
P

Pel

Guest
Heb je de verbindingen passend erin geschuurd met een bandschuurmachine Martien? Omdat de pijpjes hol zijn blijven er maar smalle randen van enkele mm over om te lijmen, of zit het op een andere manier aan elkaar vast?

Groet Pel.
 

houtbewerkers

Actieve deelnemer
24 aug 2013
170
170
74
Wassenaar
houtdraaien.weebly.com
Het was passen en meten om de gewenste vorm erin te krijgen. en heb het werkstuk 3 maal uit elkaar gehaald. Het eindresultaat telt. De volgende ga ik meer variëren met de lengte van de buizen en ga nu proberen 50 cm te boren. Wordt vervolgd. De verbinding heb ik gemaakt met een bedacht hulpwerkstuk op de tafel van m'n langgatboor en dat ging als de brandweer toen ik alles goed had gesteld. Komende week de sculptuur herstellen en dan op eendenjacht die ik ga uitvoeren volgens een alternatief van de methode van Mike Darlow. Deze week kreeg ik groen licht van de kunstcommissie van Noordwijk en mag 2 dagen exposeren met wat recente abstracte stukken.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.