De man dy ’t hout dûnsje liet

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Dit jaar is Leeuwarden de Culturele Hoofdstad van Europa. In het kader daarvan worden 32 kerken in Friesland in het zonnetje gezet. Voor de Mariakerk in Mantgum (tussen Leeuwarden en Sneek) heeft Hermannus Berkebijl in 1780 het houtsnijwerk gedaan. Dat wordt de week van 21 tot 28 februari 2018 belicht met een theatervoorstelling in de kerk, workshops houtsnijden op scholen en in het weekeinde van 24/25 februari 2018 een weekeinde vol hout en houtboeken en houtbewerken in het dorpshuis, en in een aantal historische panden in Mantgum. Met tentoonstelling en demonstraties.
A5VK_LC_ZT_Flyerserie_UDT3-1.jpg
Wel ik zou daar ook aanwezig zijn als exposant rond mijn houtdraaien.
De onderhandelingen zijn zo goed als rond en je kan deze juweeltjes zeker komen bewonderen, keuren, enz.
Iedereen is welkom op mijn stand.
IMG_0876.jpgIMG_0881.jpg

















 
P

Pel

Guest
Mooie slogan, "de man die het hout dansen liet"

Groet Pel.
 

kiesvoorhout

Actieve deelnemer
6 mrt 2008
616
96
Rottum Frl.
www.kiesvoorhout.nl
Zondag 25 februari kom ik, de kaartjes zijn besteld via http://www.dunsjendhout.nl
Naast Didier is er meer te zien.
Ik kreeg het volgende door:
Bij deze een korte opsomming van welke disciplines er in ieder geval zijn:
- houtbrander
- houtdraaiers
- meubelmakers
- kettingzaakunstenaar (speedcarver)
- blokfluitbouwer
- houtsnijder

Daarnaast is er een houtboekenruilbeurs en worden er presentaties/lezingen gegeven. Sommige deelnemers exposeren maar er worden ook demonstraties gegeven.


Best de moeite waard om te gaan kijken, ik ben er in een half uurtje:)

Groet, Kor
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Ik haal dit evenement nog eens boven want nu komende zaterdag 24 februari en zondag 25 februari kan je mij ontmoeten in Mantgum.
Iedereen is welkom bij mij en je kan al mijn werkstukken live zien alsook de demo's.
Groetjes Sirjacobs Didier.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.