schaven kast

joppe

Actieve deelnemer
21 mei 2010
257
0
Apeldoorn
Hallo,

Omdat het in mijn garage soms nogal vochtig kan zijn bewaar ik mijn goede schaven altijd in de woonkamer.
Hiervoor had ik al een kastje, maar in de loop van de tijd begon ik er ook spullen op te zetten. Met andere woorden
te klein.
Een tijd geleden al bij Rick een mooie, door schimmel aangetaste, beuken plank gekocht. Deze heeft wel 2 jaar in de kamer gestaan
omdat ik nog niet goed wist wat ik er mee ging doen.
Nu toch maar gebruikt voor de paneeltjes van de deurtjes.
De rest van de kast is gemaakt van eiken. Achterwand ook van dun gezaagde eiken plankjes die elkaar met een sponinkje overlappen.
Schappen van hard meaple dit omdat eiken anders mogelijk invloed heeft op het metaal.

Groet Jos.

IMG_6923a.jpg

IMG_6927a.jpg

IMG_6932a.jpg

IMG_6928a.jpg

IMG_6930a.jpg
 
P

Pel

Guest
Prachtige kast en een heel mooie collectie schaven.

Groet Pel.
 

leroy

Post veel
23 jul 2010
1.023
32
Hey hallo
goeie kast man
Echt een mooie aanwinst
En tja de schaven collectie kwijl kwijl
Mvg Leroy
 

renekooijman

Actieve deelnemer
1 sep 2011
319
25
Bijzonder mooi en stijlvol uitgevoerd. Zeer passend bij de kwaliteit van de schavencollectie!

Grt. René
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Had ik zo'n gereedschap dan had ik het graag achter glas, maar dan die beuken panelen...

Wat is de afwerking en hoe heb je het beuk doen matchen met de eik? Gewoonlijk vloeken die samen, was het beuk hier misschien natuurlijk verkleurd?
 

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.736
398
Rendew's LN-verslaving blijft zo leuk om te zien ;)

Verder een knap kastje! Gezond jaloers op je collectie schaven :)
 

joppe

Actieve deelnemer
21 mei 2010
257
0
Apeldoorn
Rendew,
Inderdaad de LN 98/99

BenchWorks,
Het beuken had deze kleur. Dat het goed met het eiken kleurt komt door de kleurstelling van het beuken maar het eiken is ook "zacht"van kleur.
daarom denk ik dat het goed matched.
Kast is afgewerkt met Danish oil. Paneeltje is nog met was behandeld om er nog wat meer glans in te krijgen.

Groet Jos
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.