Bahco 1031 beitel rode heft

jeffrey

Nieuw lid
7 feb 2013
22
1
Hallo,

Wat is jullie ervaring met deze beitel Bahco 1031 rode heft.
Is de kwaliteit te vergelijken met de e.a. Berg en nooitgedagt beitels rode heft.

alvast bedankt.

gr Jeffrey
 

Pine

Actieve deelnemer
6 nov 2015
552
8
nadat bahco diverse bedrijven als berg jernbolaget had opgekocht werden dit type nog wel in zweden geproduceerd daarna ging de productie naar argentinie
de kwaliteit zit dus wel goed !
 

Hansalmere

Actieve deelnemer
24 aug 2008
372
1
Zeewolde
Ik weet dat mij vader ze jaren heeft gebruikt en gewet en geslepen en hij had bijv liever een blokschaaf dan schaafmachine. Dus alles gebeurde met het handje. En er kwam geen prut spul in zijn kist als meester scheepsmeubelmaker
 

Wim56

Actieve deelnemer
12 jun 2016
430
46
Zevenaar
Deze nieuwe serie ken ik niet, maar Bahco heeft altijd goede beitels geleverd, van dezelfde kwaliteit als Nooitgedagt, Berg. Werd veel door timmerlieden in de bouw gebruikt, omdat een 'bouwtimmerman' wel eens voor onverwachte situaties kwam te staan (onwillige noesten, soms een klein spijkertje, o.i.d. Goed standtijd, goed slijpen was belangrijk. Misschien werden ze nog wel iets meer gebruikt dan Nooitgedagt.
Eind jaren zestig waren al kunststof handvatten, naast de beitels met houten handvatten.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.