rampamoer of inschroefmoer in 5/16, waar te vinden?

Reinier68

Actieve deelnemer
16 mrt 2016
134
9
Allen,

Ik ben een werkblad aan het maken waar soms verhogers onder moeten kunnen. Daarvoor heb ik een Bench Dog set gekocht. De risers hebben echter geen metrische draad maar (denk ik) een 5/16e inch maat. In de onderkant van het blad wil ik 4 a 6 inschroef/inslagmoeren plaatsen zodat de risers daar ingeschroefd kunnen worden en daar de bench cookies weer op. Dan heb je een mooie verhoging voor als het nodig is, en je werkblad ligt mooi op zijn plaats,

Maar ja, waar kan ik die 5/16e inch moeren vinden?
Hopelijk weet een van jullie waar ik ze kan bestellen.


Groeten,

Reinier
 

Jurriaan

Oud hout
1 jul 2009
3.225
647
Beneden Leeuwen
www.houtenschalen.nl
Tja, 5/16" 18 tpi rampamoeren zijn lastig. M6 rampamoeren uitboeren en tappen lijkt me lastig, daar zijn ze niet dik genoeg voor, en zo'n tap heb je vast ook niet liggen.

Ik heb niet een goed beeld van hoe die bench dogs er uit zien, maar kan dar evt. de bestaande schroefdraad uitgedraaid of geboord worden, en er dan een metrisch draadeind in lijmen?
 

Luc Duc

Actieve deelnemer
6 mrt 2014
44
6
Zevenaar
Het is grappig genoeg bijna niet terug te vinden, zelfs niet op de verpakking of op de websites waar je die dingen koopt. Dus je zou denken dat het metrisch hoort te zijn. Maar de draad is 5/16e inch aldus Rockler.com. Al staat het daar alleen vermeld in de Questions.
Het is dus 5/16e, 18TPI.

http://www.rockler.com/bench-cookie-plus-work-grippers#turnto-qa-content

Als je draad gaat tappen: let op of de tophoek 55 of 60 graden is. engels (WW) of amerikaans!

Groet, Luc
 

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.402
295
omgeving Rotterdam
Toevalig ben ik ook op zoek naar deze rampamoeren, niet voor een los werkblad maar om ze in mijn werkblad van de werkbank te monteren zodat ik deze benchcookies daarin kan schroeven. Ga geen 19mm gaten boren, ik blijf bij 20mm omdat mijn workmate "benchdogs" die maat hebben.
Voor 55E kun je ze in Duitsland bij Amazon bestellen als Super Kit, inclusief van die piramides om op te verven.
 
Laatst bewerkt:

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.402
295
omgeving Rotterdam
Toevalig ben ik ook op zoek naar deze rampamoeren, niet voor een los werkblad maar om ze in mijn werkblad van de werkbank te monteren zodat ik deze benchcookies daarin kan schroeven. Ga geen 19mm gaten boren, ik blijf bij 20mm omdat mijn workmate "benchdogs" die maat hebben.
Voor 55E kun je ze in Duitsland bij Amazon bestellen als Super Kit, inclusief van die piramides om op te verven.

Ik heb op Amazon.com gekeken en voor 12EUR had ik 25 stuks hier geleverd gekregen, alleen wil ik eerst zien hoelang de schroefdraad van de bench cookies is, zodat ik zeker weet dat ik ze in de rampamoer kan draaien.
 

Reinier68

Actieve deelnemer
16 mrt 2016
134
9
Ik heb op Amazon.com gekeken en voor 12EUR had ik 25 stuks hier geleverd gekregen, alleen wil ik eerst zien hoelang de schroefdraad van de bench cookies is, zodat ik zeker weet dat ik ze in de rampamoer kan draaien.


Ik heb ook 20mm gaten gemaakt.OOk vanwege de reeds aanwezige 20mm hulpmiddelen.

De schroefdraad van zo'n pootje is 8mm lang. daarna komt nog 2mm glad metaal. Dus in het geheel 10mm.
Een inschroefmoer is 14mm dus dat past makkelijk.

Ik ben overigens afgestapt van de rare maat. Er komen 6 rampamoeren in M8. Met afstandspootjes voor een kast waar ik een stukje neopreen aan vast plak.
Stuk handiger :)
 
Laatst bewerkt:

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.402
295
omgeving Rotterdam
Ik heb ook 20mm gaten gemaakt.OOk vanwege de reeds aanwezige 200 hulpmiddelen.

De schroefdraad van zo'n pootje is 8mm lang. daarna komt nog 2mm glad metaal. Dus in het geheel 10mm.
Een inschroefmoer is 14mm dus dat past makkelijk.

Ik ben overigens afgestapt van de rare maat. Er komen 6 rampamoeren in M8. Met afstandspootjes voor een kast waar ik een stukje neopreen aan vast plak.
Stuk handiger :)
Die inslagmoeren van Amazon waren 25mm lang en hadden aan het begin van een inbus gedeelte om ze makkelijker in te kunnen draaien. Als ik daar al een paar mm door verlies, blijft er weinig schroefdraad over om in de rampamoer vast te grijpen. misschien ga ik het oplossen met een draadeind M8, een busje en veel epoxy:)
 

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.402
295
omgeving Rotterdam
Ik heb ook 20mm gaten gemaakt.OOk vanwege de reeds aanwezige 20mm hulpmiddelen.

De schroefdraad van zo'n pootje is 8mm lang. daarna komt nog 2mm glad metaal. Dus in het geheel 10mm.
Een inschroefmoer is 14mm dus dat past makkelijk.

Ik ben overigens afgestapt van de rare maat. Er komen 6 rampamoeren in M8. Met afstandspootjes voor een kast waar ik een stukje neopreen aan vast plak.
Stuk handiger :)

IMG_3475.jpg
Het maatverschil tussen 19 en 20mm heb ik zo opgelost, ze passen nu in gewone 20mm gaten, een laag ductape en klaar!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.