De storm heeft wat hout bezorgd

JMe

Actieve deelnemer
25 mrt 2017
124
34
Ik ben even in mijn oude studieboeken gedoken en vond onderstaande tekst en foto
IMG_20180120_102305.jpg

@Jelmer Zou kunnen, maar de in nederland verhandelde varieteiten worden geen 10 meter hoog
@Martijn De naalden zijn geen stress-verschijnsel;)
 

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Volgens my is dat een Juniper oftewel Jeneverbes, maar welke precies, wel daar zijn de deskundige al jaren over aan het vechten, sommige houden het by 50 of zo species and andere veel meer.

https://en.wikipedia.org/wiki/Juniper

Ik had ze in mijn tuin groeien en heb het hout ook gedraaid, Ik vind het een aangename reuk, the hout is paarsig rood maar dat veranderd na wat tijd, Ik heb hier twee foto’s van dezelfde kandelaar, je ziet dat de kleur totaal veranderd.
Juniper.jpg Juniper later.jpg

De bessen zijn wat aangeeft dat het Juniper is, de naalden zijn heel dikwijls twee verschillende een zacht en de andere scherp puntig.

Wij hebben in Canada ook een laag blijvende soort, er groeien er verschillende bij mijn zoon in z’n achter tuin (2 hectaren ongeveer).
Juniper canadensis.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.