Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 19

Dubbelzijdige plakband

Wie heeft er ervaring met het gebruik van Dubbelzijdig Plakband ipv het gebruik van de opspanplaat?
    Gr

Re: Dubbelzijdige plakband

Voor kleine lichte dingen gebruik ik vaak dubbelzijdig plakbank. Bijv: een mal voor de frees of om een mal voor het zagen vast te plakken.
    In de kwaliteit van het plakband zit wel verschil, gebruik nu het goedkopere, maar heb ook een tijdje professioneel plakband gebruikt, dat bevalt toch beter.

Groeten Rudolf.

Ik heb het vandaag geprobeerd met tapijt tape lijkt wel smurfen snot maar plakt onwijs, je moet het met geweld van elkaar halen.
    Gr

oud hout
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Allentown, PA, USA (Metrisch Ambassadeur)

Des te groter het oppervlak des te groter de kleefkracht. Bij een dikkere tussenlaag heb je ook meer kans op uitbreken. Een te dunne tussenlaag kan echter geen onregelmatigheden in het oppervlak opvangen dus dan gaat eveneens de kleefkracht omlaag.
    Dit zijn de simpele mechanische zaken rond dubbelzijdig plakband, onafhankelijk van de kleefkracht van het plakband zelf. Dat levert natuurlijk ook een belangrijke bijdrage.

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

dubbelzijdig plakband? ja dat gebruik ik wel eens voor kleine stukjes. daarnaast gebruik ik voor dergelijke tijdelijke verbindingen het meest "hot-glue" . je weet wel, van die plastic staafjes met zo'n warmte-pistool. makkelijk om mee te werken, snel vast(niet muurvast dus) en goed schoon te maken.

Ducktape gebruik ik regelmatig, maar dubbelzijdig plakband practisch nooit.
    Ad

Wat is het verschil?
    Gr

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009

Ken je ducktape niet? Een zeer veelzijdig, relatief sterke, tape voor 101 toepassingen. Het grote verschil is dat ducktape niet 2zijden plakt, maar aan 1 kant.

Senior Member
    Ingeschreven
    May 2009

Ducktape ?

Attached files

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door poolvos
    Wie heeft er ervaring met het gebruik van Dubbelzijdig Plakband ipv het gebruik van de opspanplaat?
    Gr
    Wow, dáár heb ik vaak aan gedacht,maar het nooit uit durven proberen, omdat ik van mening was (ben) dat de lijnkracht de druk van het draaien niet aan zou kunnen
    wordt het werkelijk gedaan?

dat zou me enorm helpen
    als jullie het zelf hebben geprobeerd, met een hoe groot/zwaar stuk hout dan?
    met alléén de plaat?
    of als tegendruk de meedraaier (tailstock)?

Forum Rechten