Hammer A3 31 2dehands

Skybiker

Post veel
9 nov 2014
770
5
Naast mijn buren
Had het ook nog gevraagd in tel gesprek, nee machine is oke en heeft hoogstens 8 uur gedraaid.

Maar omdat ik toch nog wat wilde onderhandelen, had ik besloten om dit naast de machine te doen.

En dan gewoon neerzetten dat er een silent poweras in zit, pffff ben er nog zuur van.

Maar helaas, nu kan ik een nieuwe kopen, is ook niet echt een slecht iets, de lintzaag komt wel een maandje (of 2) later.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
nou als hij 8 uur oud is en er zou uitziet, dan hoef je je niet af te vragen hoe hij met de machine is om gegaan
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.615
1.134
Fryslân
Waarschijnlijk meer als werkbank gebruikt dan dat waar die voor bedoeld was.

Wel jammer dat je nu een nieuwe gaat kopen. Ook heel vervelend. ;)
 

Skybiker

Post veel
9 nov 2014
770
5
Naast mijn buren
Kwam er ook op neer dat de machine een aantal jaar geleden in een hoekje is gezet, zonder eerst schoon te maken wat je duidelijk kon zien,
en er dan vervolgens nooit meer naar om te kijken.

Ik heb hem ook het advies meegegeven om er eens een flinke tijd in te investeren om alles weer netjes te krijgen, maar dan nog zou ik hem niet willen,
daar de tand des tijds ook wel de lagers en de niet zichtbare delen heeft bezocht.

Je kan er zomaar weel eens meer problemen mee krijgen dan dat je zou willen.
 
P

Pel

Guest
Ik lees dit verhaal nu, hier zakt je broek toch vanaf wat een l.l van een vent zeg, een foto van een ander nemen omdat zijn machine er niet uitziet, en daarmee adverteren gewoon niet te geloven. Skybiker, ik zou voor een nieuwe gaan ben je van het gezeik af, het doet financieel even pijn maar dat ben je gauw weer vergeten, eens dat je de machine in gebruik hebt.

Groet Pel.
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.726
706
Enschede, Twente
Een klote streek om iemand zo ver te laten rijden met onjuiste informatie.

Heb zelf een Hammer a31 van 2005, maar als ik naar deze machines kijk zie ik eigenlijk geen verschil. Moet haast uit dezelfde fabriek komen http://www.axminster.co.uk/axminster-trade-series-at129pt-planer-thicknesser-ax954368

jaap


Qua bouwwijze lijkt deze op een Hammer, zoals bij wel meer pt's, maar er zijn echt wel verschillen: bij de Hammer zwenken de tafels als één weg, waarbij de geleiding niet weggehaald hoeft te worden (er zijn achterop twee beugels om hem te parkeren), de verstelling van de invoerschaaftafel gaat anders, de behuizing is minder robuust uitgevoerd, en nog wat details…

OT: Schurkenstreek van die man. Aan de schandpaal nagelen lijkt me zeer gepast.
 

maja158

Post veel
25 mei 2010
942
86
Balloërveld (Dr)
Skybiker, je mag mijn Hammer A3-31 met spiraal as wel overnemen voor 2250. De machine is van maart 2015.
Gegarandeerd goed. Heb hem zelf nieuw gekocht. Bon aanwezig. Wil zelf graag de A3-41 aanschaffen.
Waarom? Ik maak (veel) kopshouten snijplanken. Maar kan ze helaas niet breder maken dan 30 centimeter door de beperking van de A3-31.
Als je belangstelling hebt, laat het maar weten.

Groet,
Jan
 

Skybiker

Post veel
9 nov 2014
770
5
Naast mijn buren
Ik heb er zeker interesse in maja158, en komt deze ook met een rij-inrichting?

zijn de plaatjes nog scherp en/ of moeten er eerdaags weer nieuwe in enz, enz

ook moet ik meenemen hoe ik hem hier krijg, kosten e.d die er bij komen, om het verschil met een nieuwe
groot te houden, daar ik toch ook groen licht heb hier voor een nieuwe.

Kun je even wat foto's hier plaatsen?

ik stuur je even een pb met mijn 06 nummer.
 
Laatst bewerkt:

maja158

Post veel
25 mei 2010
942
86
Balloërveld (Dr)
Dat zijn een boel vragen...
De machine komt met een rijinrichting maar zonder hefarm.
De plaatjes zijn twee keer gedraaid, maar voor niet kopshout werk nog goed.
Op de vraag hoe je de machine bij jou krijgt; als je naast mijn buren woont, is dat mooi vlakbij ;)
Hier wat foto's;
IMG_3269.jpg
IMG_3270.jpg
IMG_3271.jpg
IMG_3272.jpg

Groet,
Jan
 

Skybiker

Post veel
9 nov 2014
770
5
Naast mijn buren
@maja158, deze machine ziet er een heel stuk beter uit en heeft mijn interesse wel gewekt, ik woon in Hellevoetsluis en dat is
260KM van jou vandaan.

Vervoer is wel een klein probleem, rij zelf in een Mercedes slk, en die is met 2 AH tassen wel vol, een busje huren zou kunnen
maar ik heb dan geen idee hoe ik dat ding er hier weer uitkrijgt, geen heftruck of een groepje sterke mensen aanwezig hier.

Ik had al wel hier een vervoerder gevonden met een laadklep, maar die rekende naar Utrecht en terug al 175.-- ex, en hij gaat ook niet echt veel verder dan dat daar hij werk genoeg heeft in zijn regio, dus dat is geen optie.

Nog een vraag wanneer wij tot een akkoord kunnen komen, is de machine dan direct vrij of wil je eerst wachten dat de nieuwe binnen is?

Ja veel vragen, maar heen en weer rijden is niet echt even snel gedaan.

400 V is denk ik geen probleem, ik heb wel sterkstroom hier waar ik van weet dat er tussen de nul en een fase 230V zit, en het is 16 A, ik neem aan dat de drie fases dan 3 x 400 V zijn, van mijn huurbaas wordt ik niet wijzer, die noemt het gewoon 380 V stroom.

Mijn HM2 scheppach bankje is een 380 machine, en de stekker heeft 5 polen, 2 zwarte, 1 grijze een nul en een aardedraad, ik weet het lekker simpel, maar stroom is niet echt mijn ding.
 
Laatst bewerkt:

Skybiker

Post veel
9 nov 2014
770
5
Naast mijn buren
En binnenkort te koop, een prachtig en in zeer nette staat verkerende Scheppach HM2 kombi op 380V, eventueel met een langgatboor inrichting die van een oud vrouwtje is geweest.

Foto's moet ik nog even op internet uitzoeken, :cool: maar ik kan ze ook maken van de daadwerkelijke machine,
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.